Gjest Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Noe av problemet er at det står ingen datoer i brevet, men det er endelig vedtak for min engangsstønad og opplysninger i forbindelse med fars perm, og at vi skal ta kontakt når han går ut i permisjon. Brevet er datert i jan 08. Vi har vært på samtale med dem når han gikk ut i perm i oktober og leverte da ny søknad, siden den forrige lå registrert på meg, og ikke var behandlet for far. Denne har de rotet bort. Enda en søknad ble levert nå i februar (husker ikke datoen, men har det skrevet en plass), og vi har ennå ikke hørt noe. Jeg har dogåpnet et brev fra arbeidsgiver i dag. De har utbetalt 100% lønn for deler av perioden, selv om det skal være 80% og skal nå ha tilbake pengene (greit det asså, han skal jo ikke ha for mye heller), og i tillegg ber de oss om å søke hos NAV, da dette ikke er gjort. De har sagt de har sendt inntektsopplysninger osv tidligere og da var søknaden der, så jeg trekker litt blankt her, Og som du ser kan jeg jo skrive inn i evigheten om dette, siden vi har endt opp som kasteballer i SBHF nok en gang. Det har vært veldig mye tidligere også... Men uansett, tusen tusen takk for tips, jeg skal helt klart ta det til etterettning og mase nok en gang på NAV for å se hva de kan hjelpe meg med. Håper jeg treffer på noen som er litt mer kompetent denne gangen, for jeg har vært uheldig så langt. Jeg setter veldig pris på din hjelp, for jeg er sliten, deppa og lei hele greia og har mest lyst til å bare kaste inn håndkledet. Ja, dette ble rotete og det er så utrolig mye på alle kanter med både NAV og arbeidsgiver at jeg ikke helt klarer å dra med alt. Men jeg har lurt på å høre med fagforeningen igjen også, slik at dette kommer i orden på sykehusets side. For er alt som det skal der, bør ikke NAV være noe stort problem:)
Herlige barn har jeg fått Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Hei! Ja skjønner det, men jeg skjønner ikke hvorfor dere har fått vedtak om foreldrepengevedtak uten dato for når dette gjelder? Har aldri sendt ut brev om foreldrepenger/vedtak der det ikke står fra hvilken dato dette gjelder til siste utbetalingsdato! Har dere klagd til nav klage og anke? Du bør kanskje be om en samtale mellom arb.giver til din mann og nav og få til en løsning da? Og ringe den ene og den andre tror jeg ikke løser noen som helst ting, det er min mening om saken. Har nav utbetalt noen som helst av foreldepenger til dere? Har arb.giver til din mann fått refundert foreldrepenger fra nav? Undersøk dette også! Synes som sagt det er merkelig at han har fått innvilget foreldrepenger, men at det ikke står for hvilken periode dette skal gjelde. Noen har jo klart et ansvar.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Jeg blir litt småsvimmel av hele greien som jeg har sagt, dette er så veldig annerledes enn sist jeg hadde perm, hvor alt gikk på skinner fra første dag. Skal se om jeg finner igjen vedtaket, for der står det også et navn... NAV har ikke utbetalt annet enn engangsstønaden til meg, og ingenting til hverken mannen eller arbeidsgiver. Men som jeg har sagt, tusen takk for dine innspill! Jeg blir stadig henvist videre til Forvaltning når jeg begynner på denne historien her på telefon, tror du kanskje at det er et greit utgangspunkt å be om et møte med saksbehandler der da? For det virker som om NAv kanskje kan bidra med mer enn arbeidsgiveren her, og vi har jo unektelig krav på disse pengene...
Herlige barn har jeg fått Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Hei igjen! Nav forvaltning følger jo bare med at utbetalingene skjer og det i tråd med vedtaket, de har mest med økonomi og gjøre. Jeg ville absolutt ha anket vedtaket til nav klage og anke, det er de som skal ta stiling til hva som evnt har skjedd av saksbehandlingsfeil, dere har jo allerede hatt en stund på dere til og gjort det, saksbehandlingstiden kan jeg dessverre ikke angi hvor lenge den evnt blir. Men jo før dere klager på vedtaket jo bedre er det! Det står jo i brevet du har fått fra nav at klageinnstans er nav klage og anke, det skal det i alle fall gjøre og det er ikke nødvendigvis nav der dere hører til. Er mannen din selvstendig næringsdrivende? kan det ha noe med det og gjøre siden de ikke utbetaler foreldrepengene? Normalt skal man jo ikke jobbe ved siden av når man mottar foreldrepenger, kan jo ha graderte foreldrepenger såklart.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Nav klage og anke er notert, har resten av de nødvendige opplysningene her en plass. Men jeg vet ikke hva jeg skal klage på? At de er treige og roter bort ting? Og ja, han er selvstendig næringsdrivende, og nei det kan ikke ha noe med saken å gjøre. Han har søkt permisjon som vanlig arbeidstaker og har 6g i lønn omtrent på krona, så det utgjør heller ingen differanse. Men ja, han har jobbet, da vi trengte mer penger inn når det sluttet å komme penger. Før det har han ikke jobbet i permisjon. Vi rådførte oss med NAV vedrørende dette også og fikk beskjed om at det ikke var et problem. Er det feil?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Hei! Du må jo klage på at dere ikke får utbetalinger i forhold til vedtaket som de retter seg etter! Er jo liten vits og ha et vedtak og forholde seg til når ikke den økonomiske biten er i orden! I vedtaket dere har fått skal det også stå hva dagsatsen hans er pr.dag Om han jobber som selvstendig næringsdrivende så kan han jo ikke jobbe med dette fulltid når han mottar foreldrepenger, da blir de jo graderte! Regner med han oppgir til nav hvor mange timer dette utgjør? Skjønner han jobber nå for at økonomien skal lide mer enn nødvendig, men hvem tar seg da av barnet som han skulle vært hjemme og hatt foreldrepermisjon med? Det er ikke noe problem og jobbe som selvstendig næringsdrivende og motta foreldrepenger, men dette må da opplyses om til nav da de ikke vil godta f.eks 100% jobbing som selvstendig samt uttak av fulle foreldrepenger, det vil jo ikke gå opp sammen heller!
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Sånn ja, da skjønner jeg. Dum i dag jeg. (veldig sliten i hodet i dag merker jeg:p) Tusen takk! Det er veldig snilt av deg å jobbe litt i helgen for min del, jeg setter veldig stor pris på det som sagt:) Og barna har barnehageplasser begge to. Når han og jeg har jobbet slik at det har vært kræsj har de vært der begge to. Men han jobber kveld og natt når han jobber og jeg jobber dag, så det er sjelden et problem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå