Gå til innhold

Utslett/nupper pga ekstrem svangerskapskløe...hjelp/råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har klødd ekstremt i 2-3 uker nå. Var hos jordmor for noen dager siden og tok blodprøve for å utelukke den farlige kløen. Får svar på den neste uke, men hun trodde ikke det var den farlige kløen.... Fikk beskjed om å kutte ut frukt og jucie fordi den kanskje er en allergi, som mange får under svangerskap. Føler ikke det har hjulpet noe, klør enda. Lurer på om utslettet har kommet nettopp fordi jeg klør så sykt mye. Uansett, utrolig plagsomt dette. Noen med erfaringer, eller gode råd? De verste områdene er armer og bein, men klør genrelt over hele kroppen.

PS. Har aldri hatt noe problem med huden, har ganske sterkt hud. Hadde hellet ikke kløe i forrige svamgerskap...Bikker 16. uke til helgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv hvitvask... Klør det inni håndflatene dine?

Skrevet

Nei, klør ikke inni hendene eller under føttene. Har prøvd hvitvask, men det hjelper ikke noe...:(

Skrevet

Da er det jo i allefall mest sannsynlig ikke farlig kløe.....

Jeg la meg faktisk i snøen en gang fordi jeg var helt desperat. Klødde så jeg hadde store sår på kroppen. Utslettet kan nok komme av at du klør så mye ja.

For meg hjalp det litt med hvitvask, og jeg sov med votter om natta for å ikke klø meg i søvne :-/

Det hjelper jo litt akkurat der og da å bruke en krem med litt svalende effekt i allafall... Eucalyptus er fint!

Gå på helsekosten og forhør deg litt. Der er de som regel veldig hjelpsomme :-)

Lykke til!

Skrevet

er det farlig hvis det klør inni håndflatene?

det gjør det til meg noen ganger, noe vanvittig. har oxo kløe på resten av kroppen, men ikke noe utslett.

Skrevet

Var på apoteket på Ahus faktisk, og fikk anbefalt kortisonkrem. Fikk beskjed om å ikke bruke det i mer enn en uke. Uansett ble utslettet borte, og jeg har vært ganske så plaget. Klødde som en gal.

Ellers kan du bruke Locobase eller Apobase til vanlig, feite og veldig gode kremer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...