bompymamma Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Ligger mye med brystet i munnen og bare skriker, uten antydning til å prøve å ta det. Av og til bruker jeg en 30-45 min på at hun skal ta det. Frustrerende både for henne og meg. Noen som har opplevd det samme?
mamarama og lille banan Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 ja! her i gården har vi hatt masse ammetrøbbel. gå inn på www.ammehjelpen.no, der får du masse tips. er babyen din veldig liten ennå? har du masse melk, så kan det være at den kommer for fort, og at babyen din ikke greier å svelge unna. prøv i så fall å håndmelke litt først
mamman til to gutter Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Hvis babyen er nyfødt ville jeg prøvd ammedebatten her inne, er mange "ferdige" tips der selvom du ikke nødvendigvis får svar med en gang hvis du legger inn et spørsmål, eller ammehjelpen nå i kveld. I morgen ville jeg ringt barselpoliklinikk eller helsestasjonen og fått dem til å hjelpe meg med tips. De har erfaring med å hjelpe og det er mye lettere for dem å komme med gode tips når de ser hva som er galt. Hvis babyen er eldre, så ville jeg tatt kontakt med en manuellterapeut som har erfaring med babyer for å sjekke om hun har låsninger i nakken.
bompymamma Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 Hun er bare en uke gammel, og er født 3 uker før termin. Det merkelige er at hun tar brystet fint noen ganger, mens andre ganger bruker hun laaang tid. Når hun har problemer med å ta det, ligger hun bare med munnen åpen/lukket å gnir leppene mot brystvorten uten antydning til å prøve "å få tak på det". På sykehuset sa de at ikke kunne forstå hvorfor hun ikke tok brystet med en gang, for jeg hadde jo "så fine forhold". Kjenner bare at jeg begynner å gi opp hele ammingen. Har to barn fra før også, og har rett og slett ikke tid til å "slåss" med minsten om puppen... Takk for svar!
mamarama og lille banan Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 ikke gi opp riktig ennå. prøv i hvert fall å kontakte barselsklinikken først, de har veldig peiling! helsestasjonen trenger ikke å ha særlig peiling. det står om sugforvirring her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=269
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå