Gjest Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Både positive og negative. Jeg er så i tvil om jeg skal få den... Har jo hørt at de fleste mister mensen, å det frister jo veldig. Men det samme hørte jeg om p-staven, å med den blødde jeg i 4 mnd før jeg tok den ut. (Før jeg ble gravid) P-piller er ikke ett alternativ, for jeg er så utrolig glemsk... P-sprøyte vil jeg ikke ha (liker ikke tanken på at den ikke kan "fjernes" før effekten forsvinner av seg selv) p-ringen har jeg prøvd å det var bare knoting med den... Gummi er kjiiipt, så da er det vell bare spiralen igjen da. Hvordan er det med kobberspiralen? Den blør man vell mye med?
*Rutletutt* Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har bare positive erfaringer med hs. Fikk satt den inn noen mnd etter fødsel nr to, så har hatt den inne i ca 16 mnd nå. Jeg brukte p-piller før jeg ble gravid med første, og det ville jeg IKKE gå på igjen. Mellom nr en og to brukte jeg Babycomp som prevensjon og planlegger - og var veldig fornøyd med den, men jeg slet så innmari med mense-og el smerter at jeg måtte ha noe med hormoner for å hjelpe på. Jeg har ikke hatt mensen i det hele tatt siden den ble satt inn og heller ikke merket noe til el-smertene:o) Jeg kan anbefale den på det varmeste i allefall:o)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Kjempefornøyd med HS. He he jeg hverken blør eller har menssmerter:-) Sånn ellers merker jeg vel ikke stort. Har ingen negative opplevelser. Er bare fornøyd med at jeg slipper å blø. Hender jo at jeg gjør det, men da holder det med et truseinnlegg.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Satte inn HS i sommer, og er strålende fornøyd:-) Hadde uregelmessige blødninger de første 1,5-2 mnd med litt vondt i magen/ryggen av og til litt til og fra. Hadde en periode med smerter nedover ene låret også. Så blødde jeg kraftig èn gang ca halvannen mnd etter jeg satte den inn. Etter det har jeg hatt en mini,mini blødning (holder å bruke ett lite truseinnlegg) i ett par dager ca hver 4 uke, uten smerter av noe slag. Før jeg satte inn HS hadde jeg kraftig blødning i 7-8 dager med skikkelige magesmerter de første 2-3 dagene. Jeg prøvde p-sprøyte etter jeg fødte første, men etter 1 år med uregelmessige blødninger i hytt og pine så orket jeg ikke mer av den dritten. Så om det ene ikke funker på deg, så kan godt det andre funke:-) K-spiral har jeg hørt man får økt blødning og smerter av. Uansett hva du bestemmer deg for- lykke til og håper du blir fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå