Lilli med småtrolla Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Jeg er i uke 17 og er førstegangsfødene. Når kunne barnefar kjenne sparkene til babyen? =) Gleder oss sånn!
LilleLine_ Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Det kommer ann på person til person, men de fleste kjenner vel rundt uke 18-20 andre lenger. Hvor lenge har du kjent spark? Når du selv kjenner sparkene så hold deg på magen, dersom du klare å kjenne så klare han også det =) Men det er nok ikke lenge igjen =)
scoobydo Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Kjente det i uke 22. Jeg kjente det første gangen i uke 19.. men det klaffa liksom aldri at han var i nærheten når han sparket hardt nok... eller så sluttet han rett og slett og sparke når sambo la hånda si på magen.
sprellefant.no Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Vår aktive snuppe har sparket ganske regelmessig fra uke 15, så selv med morkaka foran, kunne barnefaren kjenne spark i slutten av uke 19, men klart at dette varierer fra person til person. Uansett - en veldig hyggelig og spennende opplevelse - gled dere!
Snuppa med Nutta i magen. Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 Ser ut til at det varierer veldig. For vår del var jeg ca i uke 25 når barnefaren for første gang kjente ordentlige spark. Hadde kjent slik "romling" tidligere, men de skikkelige sparka kom når jeg var ca 25 uker. Til gjengjeld var de så sterke at han kunne se sparkene på utsiden av magen :-)
2009baby!!!! Skrevet 9. mars 2009 #6 Skrevet 9. mars 2009 Her kunne vi kjenne det utenpå magen i ca uke 20. Det var så stas - gled deg!! Ikke lenge igjen nå kanskje. Nå er jeg i uke 33 og kan kjenne den lille foten som sparker - enda mer stas... Det er så koselig altså. Alle fasene er så herlige syns jeg!
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 9. mars 2009 #8 Skrevet 9. mars 2009 Egentlig var første gangen han virkelig har kjendt spark, i går!! (er i uke 29 nå) hehe, men det er KUN fordi han aldri tar seg tid til å kjenne da:) eller han har selvsagt kjent på magen, men ikke tolodighet til å kjenne så veldig lenge, typisk at babyen har kommet med et skikkelig spark akkurat når han har tatt hånden vekk eller noe. Men nå danser jo hele magen, og du kan tydelig se foten eller rompa som flytter på seg inni der. Kan klappe på babyen, kjenner kroppen, og det er jo arti, så mannen har fått litt mere interesse for magen nå
Ranni Skrevet 9. mars 2009 #9 Skrevet 9. mars 2009 Er som flere skriver veldig individuelt, og så må pappa være litt tålmodig og ha litt flaks. Jeg kjente ca uke 20, pappaen definitivt i uke 25.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå