Gjest Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Trenger ideer til løsninger her. 1. Hva gjør man når et barn har så dårlig innflytelse på ditt at du ikke vil de skal være sammen, og er de sammen så må du følge med på hva som skjer hele tiden? 2. Hva sier du til ditt eget barn om situasjonen? Dette er veldig vanskelig å håndtere, og det blir riktig klønete når barnet er for ungt til ikke å buse ut med hva mamma og pappa sa. Den enkle sannhet er kanskje ikke den beste løsning..? Når jeg sier dårlig innflytelse så mener jeg mer enn litt banning og ting som man normalt forventer småbarn skal komme i kontakt med og teste ut.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Går det an å snakke med foreldrene om dette? Er de "oppegående" for å si det sånn? Hvor gamle er de?
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Nei, de er ikke oppegående (selvsagt) Barnet er 7, og min er 4. Syvåringen grensesettes aldri. Fordi han aldri gjør noe feil.
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Hvis ditt barn er 4 år så kan du vel regulere dette selv? Eller leker de kanskje ute sammen.. Eller du kan si til ditt barn at du ikke vil at ham leker med x, fordi han er så mye eldre (og det kan jo være en sannhet i seg selv). Synes ikke du bør si sannheten til ditt barn i dette tilfelle, veldig synd hvis 7 åring får høre dette. Nei, tror jeg hadde gått for den med alderen, og forsøkt å regulert dette ganske mye selv. PS: Når vi var små fikk vi bare beskjed om at, vi vil ikke at dere leker med x osv, og vi godtok jo det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå