Gjest Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Var inne i går for å bytte noen gore-tex sko til mellomste fordi ene skoen var blitt lekk, og det er jo 1 års garanti på de. Var ikke noe problem, de satt den i vannbad og etter en times tid var skoen full i vann. Eldstemann sine sko har også blitt veldig våte siste 1-2 ukene, men jeghar trodd det er fordi han somregel ikke klarer/gidder å stramme dem godt nok og ta kjeledressen godt utenpå. I dag gav jeg beskjed om at det var fint om han kunne få litt hjelp til dette, bare sånn for å se. De sa de hadde strammet godt og tatt kjeledressen utenpå og likevel var guttungen kliss våt på begge bena, skikkelig gjennomvåt både nede på foten og på leggen. Så nå vurderer jeg å klage på dem også, men synes faktisk det nesten er litt flaut, hehe... Dette burde jeg oppdaget før liksom... Men trodde jo at det var det at det rant vann oppi dem, men virker faktisk som om de lekker.
Mille** Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Litt flaut kanskje, selv om det strengt tatt ikke er din feil. Hva med å ta en hvit en å si at han ikke har brukt de så mye, og dermed oppdaget du det ikke før nå. ;o)
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Tror ikke den er helt holdbar, sko til nesten 800 kr er liksom ikke sko man bare bruker litt :-/ Han har brukt dem omtrent hver dag siden i oktober, så forstår jo at de er slitt, men det er også garanti på dem og de er jo søkkvåte tvers igjennom, så dermed blir de ubruklige. Får ve bare kvinne meg opp og håpe det er en annen ekspeditrise der nå ;-)
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Ja, jeg tror kanksje det, hehe... Uff, burde jo ikke være flaut dette her da, er jo ikke min feil, men synes faktisk det er litt pinlig likevel jeg da ;-)
Gjest Mylian&A.V+29.10.2009 Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Jeg skjønner ikke helt spørsmålet... HVA er det som liksom er flaut?
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 jeg hadde faktisk vært mer irritert enn flau. butikken burde være flau. jeg hadde sagt det som det er. at dette er 2 paret med sko som lekker. og det er ikke holdbart. når man betaler så mye for et par sko, forventer man kvalitet
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Ja, jeg vet det, men synes likevel det er litt sært. Kunne liksom ha tatt med begge parene på en gang i stede, men jeg trodde jo det bare rant vann nedi eldstemann sine, ikke at de lakk. Dessuten er dette par to (nå tre for mellomste) for begge ungene fordi de første vi kjøpte tidlig på høsten tok inn vann hos begge to, så byttet vi til noen som skulle være bedre kvalitet på etter et par uker. De har også vært gode da, helt fram til nå.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Hadde latet som ingenting ;-) Men jeg fikk jo nå en idé om å gjøre det samme med eldstemann sine. Skal de være vanntett helt opp, eller gjelder det bare nede?
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Jeg tenker litt sånn at dersom de bare er våte rundt leggen, så er det antagelig fordi det renner vann inn over kanten (vi hadde problem med dette på Vikingskoene vi hadde i forfjord), vi prøvde å klage da, men siden de ikke tok inn vann i vannbad, så lakk de altså ikke, og det var ikke garantisak. Er barnet derimot vår nede på foten, men tørr rundt leggen, så er det tegn på at de lekker. Nå de blir satt i vannbad, vil de somregel også fylles opp av vann ganske fort i så fall, slik de gjorde i går med mellomste sine. Siden eldstemann sine er klissklass absolutt over alt er jeg ikke helt 100% sikker på om de lekker inn vann, eller det bare renner over kanten, så derfor vil det jo være litt ekstra pinlig om de ikke er lekk liksom ;-) Dersom hun damen fra i går er der sender jeg inn mannen, hun vil nesten garantert huske meg. Var der inne lenge og hun hjalp meg med å finne både joggesko og sandaler til to av ungene.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 Ja, det var mest på leggen (har kjøpt cherrox-lignende nå) Minsten sine er Viking og veldig gode, mens eldste fikk Superfit og de er veldig løse/ myke rundt ankel/ legg. Kjøper ikke det igjen...
Elin snart mamma til 3 Skrevet 6. mars 2009 #12 Skrevet 6. mars 2009 du kan teste de hjemme hvis du ikke er helt sikker på om de lekker eller ei. Finn fram en bøtte med vann. fyll den sånn at den dekker over foten på skoen. ( Membranen som holder sko vannavisende går ikke hele veien opp rundt "leggen" ) Sett 2 0,5 flasker som er fylt med vann oppi skoen å la de stå en time ca. Er de våte innvending da (må seff være tørre når du prøver så lekker de. Du skal ikke bekymre deg for å gå tilbake til butikken for de synes nok det er like trist som deg at det lekker. De ønsker nok heller ikke at barnet ditt skal gå med våte sko!
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #13 Skrevet 6. mars 2009 Jeg skulle gjerne prøvd dette, problemet er bare tid. Skoene er så gjennomvåte at de står i skotørkeren nå og må nok stå der i enda en time minst. Da rekker jeg ikke både å teste dem og tørke dem igjen før jeg legger meg (vil ikke la skotørkeren stå på om natten). Vi skal kjøre ganske tidlig i morgen og bor 1,5 time unna butikkene, så er egentlig sjeldent vi er "innover", at jeg var i går også var kun fordi jeg har hatt ferie og måtte til en behandling for bekkenet i samme slengen.
Seriøst Skrevet 6. mars 2009 #14 Skrevet 6. mars 2009 Det skal ikke være flaut å komme igjen med gore-tex sko som er lekk!! Dette blir jo uansett dekket av leverandøren. Men gore-tex sko skal ikke tørkes med kunstig varme da dette ødelegger gore-tex membranen, og dermed kan gjøre at skoen blir lekk. Flau skal du uansett ikke være, de som jobber der er nok bare glade for å kunne hjelpe!! =)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 6. mars 2009 #15 Skrevet 6. mars 2009 garanti er garanti uansett, men som nevnt blir de ødelagt av tørkeskap etc... Feil impregnering er visst også brudd på garantien..
Elin snart mamma til 3 Skrevet 6. mars 2009 #16 Skrevet 6. mars 2009 Er du helt sikker på at de ikke kan tørkes med skotørker... Jeg jobbet i skobutikk i 7 år å har aldri hørt det før skjønner du. Eneste vi fikk info om fra leverandørene av sko generelt var at det ikke var lurt å tørke sko på varmekablene
Seriøst Skrevet 6. mars 2009 #17 Skrevet 6. mars 2009 Jobber i skobutikk, og ja, jeg er rimelig sikker på at de ikke skal tørkes ved hjelp av kunstig varme. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå