Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spent på om det skjer noe her nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja begge mine fødsler begynte med mensensmerter. Håper du er i gang å lykkr til;)

Skrevet

Jepp - begge mine fødsler har startet med noe som minner om menssmerter, ja...

Skrevet

:) Takk for svar! Håper det skjer noe i løpet av den nærmeste tiden da!

Min første fødsel hadde ingen forvarsel annet enn når vannet gikk og en halv time etter fikke jeg jeg åpnings rier og hun var ute på et kvarter!

Så har ingen ting å sammenligne med:)

Skrevet

min forrige fødsel begynte med en helt søvnløs natt, ingen stillinger var behagelige, fordi jeg hadde så vondt i korsryggen, og egentlig over alt...

hadde veldig mye kynnere og maserier hele svangerskapet, som ble gradvis sterkere og sterkere, så når det gikk over fra å være kynnere til å være rier vet jeg ikke helt.

var på kontroll i 11-tiden, lå med bånd på magen for å registrere bevegelser og sammentrekninger, var også gynekologisk undersøkelse. (mistanke om at jeg begynte å få svangerskapsforgiftning, derfor jeg var på kontroll) fikk kommentar på at jeg hadde sammentrekninger, men det hadde jeg jo hatt i månedsvis. fikk heller ikke høre at jeg var moden eller at noe var på gang etter at de var ferdige med den gynekologiske undersøkelsen. men da i 11-tiden var sammentrekningene så vonde at jeg ikke klarte å sitte/ligge i ro når de kom (kynnere/eller var det da riene begynte??)

etter kontrollen var jeg ute og gikk litt i byen... (hvorfor???) hadde ganske vondt, satte meg av og til på huk og latet som om jeg måtte knytte skolissene... vurderte å ta taxi hjem, men tok bussen, for det er litt dyrt med taxi.. men det var en lang og tung gåtur hjem fra bussen ;)

kom hjem i 2-3 tiden, og skulle legge meg å sove, for hadde jo ikke sovet hele natten, men måtte bare stå opp igjen, var for vondt. gikk på do og fikk noen få dråper friskt blod på papiret, da skjønnte jeg at jeg hadde begynt å få åpning...

da tenkte jeg at jeg kanskje skulle ringe føden, og samtidig hadde jeg pluttselig rier med et minutts mellomrom, og de varte kanskje et halvt til ett minutt... så det var bare såvidt jeg rakk å slå nr til føden og presentere meg før neste rie kom.

HÆ? Nå skjønnte jeg ingenting, skal det ikke liksom være pause mellom riene?? Når det er 10 min mellom var det på tide å ringe føden, hadde jeg jo lest og hørt.

fikk komme ned på kontroll da, aller nådigst, siden riene varte så kort, men de og trodde jeg hadde begynt å få åpning. så fikk vi heller reise hjem igjen og vente. det var i 4-tiden

kom ned på sykehuset i halv 5 tiden, fikk sjekket åpning i 6-7 tiden, som var rundt 7 cm, og jeg fikk høre at jeg var halvferdig allerede. her blir nok ingen hjemreise nei!

og halv 4 på natta hadde jeg født... kanskje det stoppet litt opp fordi jeg var så utslitt på forhånd, jeg vet ikke..

Skrevet

Uff, det ble så langt at jeg ble nesten flau....

kunne egentlig svart "JA",

fordi jeg har mye vondt i korsryggen når jeg har menssmerter... og grunnen til at jeg skjønnte at jeg hadde begynt å få åpning var noen få friske bloddråper, ikke noe mer. hadde nemlig ikke noe antydning til blødning hele svangerskapet.

var ikke meningen å skrive en hel avhandling da, poenget var vel at jeg ikke er helt sikker på akkurat NÅR fødselen egentlig startet... hadde maserier i flere uker, og jordmor mente at "kanskje er det noe på gang, kanskje ikke..." 2-3 uker før fødselen

Skrevet

Jeg har blitt igangsatt med gel begge gangene, og de første smertene jeg har registrert er som menssmerter. Murringer til å begynne med, men går litt i bølger etterhvert. Etterhvert som det har gått over til rier, har det fortsatt vært konsentrert nederst i magen, ryggen, lårene og rompa.

Vet ikke om det er anderledes når fødselen starter helt av seg selv, men uansett forbinder jeg menssmerter med begynnende fødsel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...