solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har nettopp begynt i ny jobb og jeg er blitt fort kjent m de ansatte. Der er det ei som snakker så varmt om ketolyse og har ei venninne som har gått på denne kuren ett år. Greit nok. Men tidligere har jeg fått vite at når man går på ketolyse sp skal man spise MAX 15-20g karber pr dag... Hun her sier (som hennes venninne) at det er 40g karber pr dag på ketolyse. Jeg går på lavkarbo og spiser max 40g karber pr dag og sa til denne dama at hun tok feil, iflg det jeg hadde lest meg frem til.... Hvem har rett????? Hun mener nemlig jeg er i ketose fordi jeg spiser 40 g karber pr dag... jeg mener jeg IKKE er det (er ihvretfall ikke meninga)
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Man skal begynne med 15 g for kvinner, 20 for menn. Så etter et pr mnd kan man prøve seg litt frem, øke på med 5 og så neste uke enda 5 hvis det gikk godt. Noen få tåler nok opp i 40, mannen min som er høy tåler mer enn sine 20. Men det blir jo som en digresjon å regne. Du har rett og kan bevise det ved å vise henne ketolyse.no
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Du har rett! Men hun har også litt rett, for når du har gått på ketolysekuren en stund tåler du flere karber, - gjerne 40. Sjelden over 40.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2009 Tusen takk... Hun har jo akkurat begynt å skal iflg hennes venninne altså gå på 40 g pr dag... Men da kan jeg jo fortelle henne det dere har sagt nå, på mandag =))
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Det kan du ) Kommer aldri i ketose med 40 karber om dager. Hun kan jo bare prøve hvis hun vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå