Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har bare noen få dager igjen til termin, og har gått med maserier i et par dager nå. I går kveld var de såpass regelmessige at mannen min ville kontakte jordmor. Hun undersøkte meg, og fant at jeg nok var moden, men livmorhalsen var ikke sentrert så det kunne nok ta tid. Jeg måtte nesten sjekke selv etter at hun var gått... Og jeg kunne finne livmorhalsen langt, langt bak i skjeden (jeg har ganske lange fingre - det hadde ikke jm). I dag har jeg undersølt et par ganger selv, og syns jeg at livmorhalsen er mye lettere å finne - altså mer sentrert. Er det dumt å grave for mye oppi der (har selvsagt god håndhygiene, altså!)? Termin er jo rett rundt hjørnet, jge har maserier og alt annet er egentlig klart...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Selv om du vasker hendene godt er det stor fare for at du påfører deg selv en infeksjon ved å undersøke deg selv. Er dette noe du ønsker så nært opptil termin? Barnet kommer ikke noe raskere av at du undersøker deg selv. Smør deg med tålmodiget. Barnet kommer når det selv vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå