Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 er du for eller mot hijab ? jeg er i mot det,og synes det er helt forkastelig at disse kvinnene skal gå innpakket,for og ikke friste andre menn. de kan da umulig syns dette er noe kult og ha på seg hvor enn de går. syns det burde vært forbudt og bruke det her i norge,og håper det snart blir det !
Gjest -<<- Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Er du for eller mot nisselue? Jeg driter da jevnt i hva andre voksne mennesker kler seg i, så lenge det er frivillig og selvbestemt.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 jeg er for nisselue,men kun på nissen. og hijaben er nok ikke frivelig du vesle give a fuck pila.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Hiijab e mangen kvinner som bruker friviligt:) Eg meiner at det burde bli lov å bruke med uniformen.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 jeg sier nei til hijab, de har fått lov å bygge moske, hva blir det neste?? tror du vi hadde fått lov å bygge kirke i et muslimskt land? nei.... norske lover og regler sier bare jeg...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Hva da m at muslimske kvinner, som utdanner seg til politi, ikke har lov til å ta i et mannlig kjønn? Jaaa, lenge leve hijaben!! Herregud!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Hijap + potiti uniform = IKKE sant Herre gud, det er et av de dummeste forslagene eg har hørt..... Helt enig med anonym over her, DE KAN JO IKKE TA I EN MANN!!!!!!! Lykke til med å fange tyvene.... Fy søren.... Norge har blitt et pingle land som er så livendes redd for å ikke være 100 % politisk korrekt til en hver fuckings tid at det er til å spy av!! Norge er på god vei til å ikke være et eget land lenger, men en salming av minioriteter. HERRE GUD FOR NOE DRIT!!!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 sier man nei til hijab blir man jo stempla som rasist nesten, men sier man ja derimot nei da er alt greit! jeg sier nei til hijab... selv om vi i mitt land slakter dyr i "hagen" betyr det ikke at jeg kan gjøre det samme i norge på åpen gate heller....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 alle som bruker hijab bør få lov å bruke det. hvorfor skal det være forbudt å gå med en hijab som matcher politiuniformen. muslimske damer som utdanner seg til politi kan legge mannfolk i bakken de og, og det er ikke bare det politiyrket handler om. i noen kulturer så blir kanskje damer tvingt til å gå i hijab eller burka, eller tvunget til omskjærelse. men de aller fleste muslimske kvinner i dag bruker hijab fordi de er stolt av det. de er muslimer og velger å bruke hijab for å respektere gud og for at andre skal se det. i koranen står det ingenting om at damer SKAL gå med hijab. desverre ser mange ikke-muslimer dette som undertrykkelse. denne debatten om hijab skaper bare mer motstand mot muslimer. folk forstår ikke islam og mange misoppfatninger spres rundt alle veier.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 jeg syntes at alle burde gå i samme klær sånn at alle er like å vi ikke ser forskjell på hverandre. og alle burde hatt samme religion og tjene like mye penger. da ville alle vært venner og ikke fiender. så kunne alle vært trygge på hverandre fordi vi er akkurat like.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #12 Skrevet 6. mars 2009 Helt feil. Muslimske kvinner får ikke RØRE en mann!!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #13 Skrevet 6. mars 2009 er du muslim selv kanskje? dette vet du eller har du hørt det fra siv jensen? er d du som bestemmer det? ta deg sammen da. hvorfor henger du deg opp i noe som du har hørt en plass uten å ha forstått? hvorfor uttaler du deg om en religion du ikke forstår? d å ta i en mann betyr ikke nødvendigvis å knulle
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #14 Skrevet 6. mars 2009 hijab begynte som en mote. Politiuniformen er en UNIFORM, den er lik for alle og skal lett kjennes igjen av det sivile folket. Så et klart NEI fra meg.
† I Jesu Navn † Skrevet 6. mars 2009 #15 Skrevet 6. mars 2009 Folk må jo få bruke hva de vil på fritiden sin. Om det er bhløst under hvit gjenomsiktig bluse eller hijab. Men på jobb syntes jeg arbeidsgiveren skal få bestemme og en uniform bør være nettop det, uniform. Wikipedia beskriver det sånn: En uniform er et antrekk som er standardisert for å skape ensartethet, fellesskap og identifikasjon for en organisasjon eller gruppe. En uniform har ofte elementer som viser bærerens rang og/eller funksjon i fellesskapet
ZineEddineMadeInMe Skrevet 6. mars 2009 #16 Skrevet 6. mars 2009 jeg er helt enig i at en uniform er en uniform og bør være likt for alle. men akkurat som at andre damer i uniform bruker strikk eller hårbånd til uniformen, burde muslimske damer få bruke en hijab eller et slags svart hårnett for å ikke vise håret. det bør være mulig. det hadde jo vært dumt dersom en gikk med en stor og prågende rød hijab pyntet med sølvmynter osv. men noe i samme farge som uniformen og som ikke ber om for mye oppmerksomhet. d er noe som ikke spiller så stor rolle egentlig, men for muslimske damer som ikke går ut uten noe som skjuler håret, betyr det at de ikke kan bli politi.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #17 Skrevet 6. mars 2009 Nå må dere for faen meg de til å slutte å mase om den jævla Hijaben hver eneste fuckings dag.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #18 Skrevet 6. mars 2009 Det er jo noe dem VELGER selv og bruke, så da får dem også VELGE politi eller hijab. Vanskeligere er det ikke. Uniform er uniform.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #19 Skrevet 6. mars 2009 Og til deg der oppe med "peiling" det er lov å bygge kirker i muslimske land. "de får bygge moskeer, hva blir det neste??" Skjerpings, altså. Hvorfor får de ikke ha moskeen sin, når vi lar kirker poppe opp over alt og synagoger og andre trossamfunnsbygg? Muslimene skal vi liksom ta.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #20 Skrevet 6. mars 2009 Om jeg er for eller imot hijab? Nei, der har jeg ikke noe sterke meninger nei. Vi kan jo ulovliggjøre olabukser og grønne gensre da, hvis vi skal ulovliggjøre hijab... Herregud, det er et klesplagg!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #22 Skrevet 6. mars 2009 Det var et program på TV hvor en kvinne med hijab ble tilbudt hånda til en mann for vanlig hilsen. Hun takket nei, med begrunnelsen at hun ikke kunne ta i en mann av religiøse grunner. Hvordan tolker en det? PS! Det var ikke Siv Jensen i forkledning.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #23 Skrevet 6. mars 2009 Får dei hijab i politi så kommer det i alle andre uniformer. Siv har tatt opp eit tema som trykker på eit ponkt i det norske folk. Har dokke sett kommetarer når noe om hijab kommer opp. Det er ikkje 2 til 7 svar men 30 til 50 svar. Den hijab får dei ha innen sine husvegger og reglionen. Har dei komt til norge får dei holde seg til norske lover og regler og det må vi i deiras land og.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #24 Skrevet 6. mars 2009 hvorfor skal dem få lov til det? De fleste kvinner som bruker hijab, gjør det ikke av frivillige grunner. tro du meg! de er noe dem sier, for å ikke ''krenke'' familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå