Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Stakkars snuppa har fått øyekatarr i går, men legen ville ikke starte noen behandling første døgnet. Ble enige om å sed et an i helgen siden hun ikke har vært veldig rød på selve øyet. Nå har hun fått feber i tilllegg, og det er ekstremt mye gulgrønn puss spesielt fra det ene øyet - burde jeg kontakte legevakten for antibiotikadråper, eller skal jeg vente og se slik som fastlegen sa? (leste litt om øyekatarr på lommelegen, men usikker på om dette er pg virus eller bakterier)
Gjest -<<- Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Umulig å si, men mye gulgrønt guff betyr vanligvis bakteriell infeksjon. Virale infeksjoner har en tendens til å gi mindre puss og mer rødhet og smerter.
Nea og juniors mamma Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Prøv å dryppe litt morsmelk i øyet til lille. Dette er antibakterielt og KAN ha en effekt, kan....! Lykke til
mamman til to gutter Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Jeg tipper bakterier selv om man kan få feber uansett. Sånn jeg har tolket det jeg har lest på lommelegen, så er det mest sannsynlig bakterielt når det er bare/mest på et øye. Når det skyldes virus, så er det minimalt med puss også. Jeg ville tatt kontakt med legevakt for øyedråper. (og jeg er skeptisk til dråper, har nærmest blitt hengt her tidligere fordi jeg har sagt jeg sender sønnen min i barnehagen uten dråper når han har øyekatarr)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå