Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge var deres første fødsel?

Er førstegangfødende så er veldig spent :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første fødsel startet 6 dager før termin. kl halv 6 om morgenen. åpningsfasen varte leenge, men når vannet gikk kl 21 så gikk det veldig fort. prinsen ble født kl 00.04. og fra jeg våknet av første rie til han var ute tok det totalt 18.5 time

Skrevet

min varte i 13 timer... fra første ve til vidunderet vårt var ute...

Skrevet

Min varte i 6,5 timer. Våknet kl 2 om natten hun var født 8.30 på morgenen. Ønsker meg en ny sånn fødsel denne gangen :)

Skrevet

Det gikk 7 t fra vannet gikk til han var ute. Var i litt dårlig form dagen før med masse kynnere og litt "menssmerter".

Skrevet

Hei!

Effektiv fødsel varte i 5 timer og 20 minutter. Det er fra de ser at man har under 10 minutter mellom hver ri man regnes som i "effektiv fødsel" (eller hva det nå heter). På meg så hadde de riestimulerende i ca 6 timer, slik at jeg hadde tre effektive (dvs sinnsykt vonde) rier i løpet av 10 minutter. Og dette regnes altså ikke med i de 5 t og 20 minuttene :S Men alt i alt så hadde jeg rier i ca 24 timer før snuppa ble født.

Skrevet

20 timer fra første ri til han var ute. Førstegangsfødende, setefødsel.

Skrevet

jeg hadde aldri 10 min mellom hver jeg tror jeg... hadde 5 min hele tiden, untatt på slutten.. da var det nesten ike pauser i et hele tatt.. så det var en befrielse å kunne begynne å presse...

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

22 timer fra første rie, men 37 minutter i aktiv fødsel, hehe, første 21 timene gjorde ikke stort nei!

Skrevet

26 timer fra første rie-og veldig vondt helt fra starten av. Problemet var at jeg ikke hadde lært meg god pusteteknikk, så jeg regelrett arbeidet mot riene. 2.gang var jeg god til å trekke pusten dypt inn under hver rie, samtidig som jeg støttet meg til et bord og vugget frem og tilbake med hoftene-drømmefødsel!!! Så dette er planen min nå når jeg snart skal føde for 3.gang.

Lykke til!-og husk:trekk pusten dypt, og jobb med riene-ikke mot.

Skrevet

kom 5 dager før, og varte i 4 timer.

Skrevet

Knotten kom 10 dager før tiden, fødselen varte 8,5 timer fra første rie. Håper det blir sånn denne gangen også:)

Skrevet

12 timer fra første ri, men var ikke skikkelig ondt før halvveis. Så på papiret står det effektiv fødsel 6 timer på meg! De sier alle at det er en kjempekort fødsel for en førstegangsfødende. Så tror det er greit å være forberedt på at dette kan ta TID! :) Men det er verd det!

Skrevet

Ble satt igang!

Piller som ikke funket, vannet ble tatt, ikke noe skjedde

Fra drypp, til barnet var ute: 11,5 time med VONDT!

Skrevet

Ble satt igang 2 uker etter termin og tok 5,5 timer fra første ri. (55 min av de var utdrivelsesfasen og pressrier)

Skrevet

Hei

Jeg ble satt igang.

Fra de tok vannet til lillegull var ute tok det 3,5 time

Skrevet

våknet av at vannet gikk halv 8 på morran,tok ca 45min før riene begynte og halv 1 var hun født ;) raskt og greit.. blei født 17 dager før :)

Skrevet

Ca 24 timer fra første ri.. Fikk nesten ikke åpning av riene før jeg tilslutt ble satt med drypp. Gikk da fra 4cm til 10cm på tre timer..

Var lenge og slitsomt, men neste gang blir jeg satt på drypp mye tidligere dersom riene ikke er effektive nok:)

Skrevet

Begynte med rier en tirsdag kveld kl 20 (ca) tulla kom ut fredag ca kl 17, satser knallhard på en kjappere fødsel denne gangen :)

Skrevet

Min kom 6 uker før tiden, startet med vannavgang kl 07.00 merket ingenting før rundt 11 da gikk slimproppen og jeg fikk noen rier med lange mellomrom og prinsen ble født 13.52 :o)

Skrevet

6,5 time fra første rie til frøkna var ute!

Spent på hvor fort det går denne gangen, termin om 1 uke!

Skrevet

Min fødsel varte 15 timer fra første VONDE ri (riene mine begynte veldig pang rett på, og med 5-10 min mellomrom helt fra starten). Første vonde rier var kl 01 på natta, og kl 16 dagen etterpå lå hun endelig på brystet mitt! Dette var ifølge jordmor en ganske rask fødsel til 1.gangs å være, mens jeg personlig syntes den var mer enn lang nok, hehe=)

Skrevet

Har heller aldri opplevd mer enn 10 min mellom riiene.

Igangsatt 17 dager over termin. fra riier beg til jenta var ute gikk det 47t og40 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...