Gå til innhold

Fiskemiddag? Hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi harså godt som ALDRI fisk. Mannen liker det ikke. Men nå har han gått med på å ha "noe med fisk" en gang i uken. Da er problemet, hva skal jeg lage??

Kom med tips til gode, sunne fiskeretter som gjerne kan være enkle å lage:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fiskekaker enten med pasta og gulrotstuing eller med brun saus, poteter og gulrøtter...

Fiskeburger..dvs fiskekaker i hamburgerbrød og med salat inni..gjerne med ovnsbakte båtpoteter til...

Fiskegryte... torskefilet nederst i en ildfast form, steik gulrot, rød og gul paprika, løk og purre på steikepanne..hell det over... hel over ca 2 dl med fiskebuljong og inn i steikeovnen en halv time.. serveres med poteter..

Ovnssteik laks med pasta og hollaindaise ( jaja..)saus... eller med gulrøtter, poteter og smeltet smør til...

vi lager "risotto"...dvs kokt ris, amerikansk blanding og steikte fisketerninger...har funnet ut at steinbit og laks holder seg "finest" men alt kan brukes...

steikt fisk og salat med remulade eller dressing i pitabrød..

fyllt fisk ( fra frysedisken...) sammen med salat og pommes frites...

lettsaltet torsk sammen med kokte poteter, gulrøtter og hvitsaus...og steikt bacon ja....

trekt torsk med poteter, gulrøtter og flatbrød til...

steikt makrell med steikt løk, poteter og rømme til..og rabarbrasuppe...

fiskeboller i hvit saus..med pasta eller potet til...

fiskepudding i terninger...nederst i en ildfast form..med reker over, ferdig kokt pasta over... en hjemmelaget ostesaus...og så gratineres i ovnen til det er ferdig varmt...med en god salat til.....

tja..det var litt av hva vi bruker å ha...vi ELSKER fisk!

Skrevet

salma laks. stekes med sitronpepper i pannen, når det er gjennomstekt tilsetter jeg en boks creme fraish og 3 ss soyasaus. server med grønnsaker og evt. poteter om dere spiser slikt. hehe.

Skrevet

Tusen takk:) Her var det mye som så godt ut!

Noen flere som har forslag?

Skrevet

salma er en "merkevare". hehe. altså produsenten heter vel salma. poenget er at den blir renset og pakket senest 4 timer etter at den er fanget og den blir aldri fryst. er bare salma som har mulighet til denne type distribusjon av laks.. smaker mye bedre enn slikt fra fysedisken eller fra fiskemannen.

Skrevet

Fiskegrateng eller fiskeboller er en slager her.-. Jeg elsker laks, men ikke min bedre halvdel. Liker ikke kokt fisk, men kan godt spise stekt. Men best med fiskeprodukt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...