Gå til innhold

Kan man basere lån på OS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få lån på kun full OS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hva slags lån man søker. Er det boliglån kan det bli vanskelig siden OS kun er midletidig inntekt over 3-5 år. Et boliglån blir jo ofte satt til 20-30 år. Da vil banken gjerne at du har en sikker fremtidig inntekt.

Tenker du på et forbrukslån eller et ikke altfor stor billån, er sannsynligheten større for at du kan få lån med kun OS. Det er jo ofte lån som skal betales tilbake over en ca 5 års periode.

Jeg fikk boliglån med kun OS, men det er KUN fordi jeg hadde kausjonist.

Skrevet

Jeg fikk boliglån uten kausjonist og med OS. Bare å søke ;-) Jeg er alenemor og har ca 360 000 kr i året. Fikk 1 200 000 i lån :-) jeg elsker dnbnor :-) hehe

Skrevet

men da jobber du også, ikke sant? du kan ikke ha 360000 i inntekt med bare overgangsstønad..

Skrevet

Jeg har full OS + div trygde ytelser og jeg fikk blankt avsalg, både i div banker og i kommunen... :( Så jeg må nok pent smøre meg med tålmodighet og vente til jeg er ferdig med utdannelsen...

Skrevet

du sier du har full os og trygde ytelser.hva har du netto i mnd da.jeg er alene mor på tidsbegrenset uførestønad.og er blitt alene mor nå.er spent på hva jeg får i mnd.jeg har 400.000kr i egenkapital.å tenkte å søke husbanken om bolig lån.men mulig ikke det vil gå da??

Skrevet

Nei, det kan du nok ikke (hvis du tenker på boliglån) - hvis du ikke har kausjonist for hele beløpet, da.

Men OS er jo en høyst midlertidig sak, man begynner jo i jobb så fort sjansen byr seg, ikke sant? Og da er saken en annen. Jeg hadde OS ett års tid, til jeg var ferdig med utdannelsen. Så begynte jeg å jobbe og ett år senere eide jeg min første leilighet.

Skrevet

Ja, selvfølgelig kan du det. Med 40000 i egenkapital tror jeg du har gode muligheter.

Men du må selvsagt vise til at du her arbeid når OS slutter...er under utdanning til jobb som er ok betalt, skal tilbake til tidligere jobb el.

Lykke til.

Jeg fikk lån på 1,4 mil. Tok alt jeg får med i beregningen, altså bostøtte, bt, bb, lån og stipend (24000 utbetalt i mnd)...tilsvarer en års inntekt på 370000 kr så mannen i banken godkjente opp til 1,5 mil.

Skrevet

Anonym 11:58 8.03.2009

Hvilken bank søkte du i?

Jeg har full OS + dobbel BT + småbarnstillegg + BB + Stipend + Utdanningstønad(= ca 23K utbetalt) + 300K i egentkapital og jeg fikk ikke lån gjennom hverken husbanken eller div. banker....

Skrevet

Anonym 22.39

Når fikk du det lånet?

Jeg har 450 000 kr i lønnsinntekter og fikk ikke 1,2 mill i Dnb.

Veldig så forskjellig det er. Har ikke noe annet lån og ingen annmerkninger.

Skrevet

omtrent det samme her, jeg fikk heller ikke lån i hverken husbanken eller sparebanken øst, men fikk lån av dnb nor når jeg fikk hjelp av familie til å stille sikkerhet.

Bankene mener at OS ikke er sikker inntekt, så de vil ikke basere lån på det, samme hvor mye du for i støtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...