Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Synes dere at dere har god nok plass? Bor dere nå i huset dere skal bo i lenge eller har dere planer om å kjøpe noe større etterhvert? Hvor stort er passe stort når man har tre barn?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Rundt 230. Ett barn, blir to. God plass, egentlig for god.
Gjest -<<- Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 60 kvm. To til fire barn, tre i gjennomsnitt. Ingen konkrete planer om å kjøpe noe større, men det er heller ikke utenkelig at vi gjør det i løpet av noen år. Men vi har helt greit med plass.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 130 kvm og to barn. Har grei plass men kunne tenke meg en loft/ tvstue. Vi flyttet for eit halvt år siden. Før vi flyttet hit budde vi på 65 kvm med to barn ( i 3 år) det var trangt og slitsomt
Fire småtroll Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Ca 240 kvm, har fire barn. Har masse plass, vi blir her så lenge vi kan, dvs til alderdommen tvinger oss over i noe mer lettstelt
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 120 kvm, 2 barn og 2 voksne.. greit med plass her. Hadde nok gått greit med 3 barn her også, men litt trangere da. Det viktigste er jo planløsningen, antall soverom, oppbevaringsplass osv.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 70 nå, får snart 130.. 3 soverom, 2 bad.. loftstue og "vanlig" stue.. ingen barn, men håper jeg snart kan pusse opp til barnerom
SuperGlad Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 leier leilighet, meg og to små barn. 93 kvm. Passe stort for oss 3 :-)
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 62m2, er akkurat passe for en vaksen og eit barn, men om eg skal ha mann og fleire barn så må vi nok gjere noko drastisk (enten bygge ut, bygge om eller kjøpe nytt)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 150 kvm og venter førstemann om tre måneder. Alt for styrt, er dritt lei husarbeid.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 6. mars 2009 #12 Skrevet 6. mars 2009 ca 50 kvm, et barn og to voksne:) Passer bra, emn hadde ikke gjort noe å ha litt større slik at jeg ikke føler at jeg sitter på stua hele tia:p Åpen løsning er bramed tanke på babyen og oversikt, men kjipt hvis man ønsker å være litt alene. Da må man enten på soverom eller bad:p
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #13 Skrevet 6. mars 2009 75 kvm, venter første barnet. Perfekt med 1 barn tror jeg. Tror vi blir her til vi eventuelt har fått nr 2 :-) Trives så godt i byen at større plass må vike en stund til tenker jeg. Hvor stort er passe stort til 3 barn? Ville nok ihvertfall hatt 3 soverom.. Men det kommer jo først og fremst ann på planløsning, utemuligheter, terrasser, lagringsplass, etc. Regner nok med at vi bor på over 120 kvm om vi får 3 barn.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #14 Skrevet 6. mars 2009 Vi bor i hus på 165 kvadrat. Vi er 2 voksne, og 1 (innimellom 2 barn) og venter en til til høsten. Vi har 4 soverom og det er perfekt for vår familie..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #15 Skrevet 6. mars 2009 125 kvm, borettslag. en voksen og 2 barn. Helt greit med plass, alle har hvert sitt rom, ungene sine er større enn mitt:) Ville ikke hatt større, egentlig. Har til og med liten hage:) Her hadde det fint gått an å ha et soverom til, så jeg ville hatt samme størrelse om jeg hadde 3 barn, også.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #16 Skrevet 6. mars 2009 Vi har ca 150 kvadrat i BOA og har 3 barn, synes det er trangt fordi vi ikke har plass til alt. Vi skal bygge hus og vil da sitte igjen med ca 330 kvadrat i BRA som vi disponerer selv (vet ikke helt hva det vil bli i BOA), da vil vi ha 4 barn, tror det skal bli romslig nok :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #17 Skrevet 6. mars 2009 350 kvm netto. Enebolig. to voksne og to barn. Fyttet fra 120 kvm da vi ventet barn nr 2, men vi hadde bare 2 soverom i den leiligheten og det kjentes for lite ut. Har nå 5 soverom, 3 stuer, 1 kjøkken, 2 bad og 1 vaskerom. Det holder lenge. Trives gull og har stor hage, angrer ikke på at vi flyttet, men kunne nok fint klart oss med mindre også.
winneboo Skrevet 6. mars 2009 #18 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har ett barn og bor alene med datteren min. Vi bor på 90 kvm. Har ikke planer om å bo her for alltid nei, vil ha noe større etterhvert når vi blir fler.
Bøtteknott Skrevet 6. mars 2009 #19 Skrevet 6. mars 2009 Jeg gikk fra singel i 50 kvm til samboer med et barn på vei i enebolig på 220 kvm. Må si at jeg trives bedre nå :-) Og her skal vi bo til vi blir gamle og krøkete. Har pusset opp intenst i over et år, så ingen får meg bort herfra! :-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #20 Skrevet 6. mars 2009 Vi er to voksne og 1 barn på 6 år. Vi bor på 65 m2, med veldig god planløsning. Leiligheten virker mye større enn den er, og er helt ny. Vi har 2 soverom, og prøver å bli gravide. Når barnet som vi ønsker oss vokser ut av barnesenga på rommet vårt, må de dele soverom. Dette inntill vi er ferdig med utdannelse og kan kjøpe oss noe større :-) Tror bare det er koselig en periode, men når størsteman blir litt større vil han nok helst ha noe alene.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #21 Skrevet 6. mars 2009 Vi bor i et rekkehus på 140 kvm. 4 soverom, 2 bad og loftstue. Har snart 2 barn. Vi kommer til å bo her frem til eldstemann skal begynne på skolen. Da flytter vi til min manns hjemby. Der skal vi kjøpe eller bygge enebolig. Trenger ikke så mye større enn det vi har..synes vi har god plass jeg..
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 6. mars 2009 #22 Skrevet 6. mars 2009 vår tomannsbolig er litt over 100 kvadrat, vi er to voksne og har 1 barn og venter nr 2 nå om 7 uker.. helt grei størrelse, har 3 soverom så barna får hver sitt... ja, vi skal kjøpe større hus etterhvert.. men vet ikke når det blir! er greit sånn som vi har det nå
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #23 Skrevet 6. mars 2009 Sånn ca. 200 kvm, ja vi bor her vi skal bo til guttene blir store:-) Vi flyttet fra leil. på 63 kvm og det var vel litt i minste laget da vi ble 4. Begge guttene har hvert sitt soverom, vi har vårt rom og et ekstra soverom/kontor. Loftstue og to bad har vi nå forstått at var lurt å skaffe seg:-)
lillebøllaspringmadrass Skrevet 6. mars 2009 #24 Skrevet 6. mars 2009 Vi er to voksne , 2 , snart tre barn og 2 katter på¨68kvm og med to soverom og liten stue. Er koslig men trangt. Går fint enn så lenge. men jeg drømmer om et hus på landet med mer plass ja:)
mamma til fire små Skrevet 6. mars 2009 #25 Skrevet 6. mars 2009 vi venter nr 3 og bor på 79 kvm. 2 soverom. skulle gjerne kjøpt noe større, men må nok bo her noen år til. må spare egenkapital. kjøpte leiligheten med 100% finansiering da vi ikke hadde barn, og prisene på topp. nå tre år etterpå venter vi som sagt nr 3, så merker at det er litt i trangt. skjønner ikke helt hvordan vi skal greie å spare 200 000-300 000 på noen få år.. har ikke så store krav til ny bolig. ønsker oss litt større leilighet eller helst et rekkehus i passe str:) inntil da får ungene dele rommet på 12 kvadrat fra når minste er året tenker jeg. planløsningen kunne vært bedre i forhold til bad, vaskerom og bad. hadde disse vært ett stort rom istedet for tre små som nå, hadde det ikke vært noe problem i grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå