Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en sofa nå som ser helt for jæ*** ut, mildt sagt. Er i sånn...ehh.. mikrofiber(?) stoff, og det med at det ikke blir flekker på den er bare noe stort bullshit i hvertfall. Joda, rødvinsflekken osv forsvant lett av, men snørr, sleving, søle vann osv i sofaen er dønn umulig å få bort. I tillegg er den blitt mer og mer grå og ekkel (er opprinnelig i fargen kitt). Har utallige ganger vasket over hele sofaen med klut og vann, men det hjelper bare ikke lenger. Vi skal kjøpe nye, men ikke før vi skal flytte, så i mellomtiden må jeg bare finne på noe med denne sofaen.

Vet at det skal finnes sånn maskiner som spyler en eller annen form for væske/middel ned i møbelet og så suger det opp igjen sammen med driten slik at det ser fint og rent ut etterpå, men jeg klarer ikke å finne ut hvor man evt kan låne/leie noe slikt. Noen som skjønner hva jeg mener og kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sånn maskin vet jeg ikke hvor man kan få tak i, men skjønner hva du mener ja. Skulle gjerne hatt en sånn selv jeg.. Vi har også mikrofiber stoff, og det er helt latterlig med små barn i hus! Jeg spurte hun i møbelbutikken da vi kjøpte den, og hun sa at det var null problem. Mikrofiber var det som holdt seg best mente hun. Sofaen vår ser ut som et mareritt:(

men det finnes en sånn mikrofiberrens, jeg bruker den når det ser veldig ille ut. Og den hjelper faktisk en del altså :) det er et slags skum som du sprayer på flekkene, og gnir med en klut. børster over med svamp etterpå, og da ser det helt greit ut! men en maskin hadde jo vært det beste!

Skrevet

Finnes det? Da jeg spurte i butikken så sa de at neeeeeiida, det finnes ikke noe middel for å rengjøre mikrofiber med. Får spørre en gang til da, men kanksje noen som ser ut som de er eldre enn 18 år og tygger tyggis ;-) Vet du hva det heter?

Fikk høre akkurat det samme som dere, mikrofiber så så knallbra, kitt farge null problem. Skulle gjeren latt selgeren se sofaen vår nå ja...

Skrevet

det finnes rensemiddel for microfibersofa ja.

dingsen du vil ha er en tepperenser med møbelstykke på. de har det til utlån hos obs bygg (og sikkert andre lignenede steder)...

har selv planer om å leie til min fæle microfibersofa...

Skrevet

Det finnes ja, de har det i alle møbelforretninger rundt der vi bor iallfall. Husker ikke hva det heter, men kan sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Hehe... kan nok være en fordel å spørre andre enn tyggegummityggende 18-åringer som med all sannsynlighet ikke stortrives i jobben sin :P

De selgerne som mener at mikrofiber er så knallbra skulle omskolert seg! Det er den verste sofaen jeg har hatt iallfall...

Sender deg pm når jeg kommer hjem med navn på rensemiddelet! :)

Skrevet

Tenker du på sånn dampmaskin? Det funker iallefall superbra på vanlig stoff sofa.. Her får vi leid det på møbelbutikken..Men jeg vet at obs bygg leier dem ut vis du har en sånn butikk i nærheten, eller andre byggeforretninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...