Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og lurer på dette med pusteteknikk? Hvor læres dette og når? Har ikke hørt noe om fødselskurs/svagerskapskurs ol. Jordmor har ikke nevn noe og jeg har ikke tenkt på å spørre, før nå. Har termin 9.4., altså uke 35 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del ble det ikke nevnt noe om dette på verken svangerskapskurs eller svangerskapskontroller. Når jeg var i gang med fødsel så gikk det helt av seg selv. Mistet litt kontrollen på pusten en gang, og da var jordmor raskt borte for å hjelpe meg å hente meg inn igjen ved veiledning.

Skrevet

Jordmor forklarte meg det sist, men det kom egentlig naturlig fra starten av.

Inn gjennom nesa og ut gjennom munnen.

Skrevet

har også lest litt om LAMAZE metoden...(føde uten smerte) har hørt at den er veldig bra... om ikke jeg bruker den til punkt og prikke så iallefall deler av den høres veldig fornuftig ut...

kan sikkert søke litt rundt på nettet om den... jeg gjorde deet... også fikk jeg låne ei bok av ei venninne som heter fødsel uten smerte men den er nesten umulig å finne noen steder.. er fra 80- tallet eller noe...

Skrevet

Jeg var førstegangs og hadde aldri lært noe. Hadde ikke tenkt på det. Men når riene kom måtte man bare puste. Jeg hadde en tendens til å puste for fort, så klarer du å roe ned litt, og ta dype drag, så er visst det bra skjønte jeg.

Lykke til!

Skrevet

Jeg var på svangerskapskurs for noen dager siden og da sa jordmor at dette med pusteteknikk var litt gammeldags og ikke noe man lærte på kurs. Hun mente at dette kom naturlig av seg selv under fødsel og det viktigste var å huske å puste:)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...