Gå til innhold

andre som har problemer med svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

åååååååååååå det koker for meg!!!!

har snakka med svigermor i dag,og jeg er såååå sint...

saken er... de finnes ikke interisert i ungene... jeg spurte rett ut om det er slik at de ikke er interesert i i bli kjent med dem,og da sa hun ,jo selvsagt er de det!!

jeg sa... jeg lurer jo på det fordi J ikke har sett dere siden han ble 2 i oktober og minste mann en gang i desember...

det hadde ikke noe med saken å gjøre mener hun... og da sier jeg.da lurer jeg på hvorfor dere ikke kommer på besøk,dere har jo en stående invitasjon her og jeg har spurt dere flere ganger..

hun svarer... dere kan jo og komme hit...

jeg svarer,det er enklere for dere å komme hit,dere har bil,det har ikke vi... vi har bare firmabilen som er en 3 seter..

skal vi ta kollektivt tar det minst 4 timer en vei og for dem tar det 1 time med bil....

(vi må ta tog,buss,trikk,ferje og så buss igjen)

de må ta båt og bil... og tar dem en time dør til dør...

hun sier rett ut,de kommer ikke før vi kjøper oss bil... og det har vi ikke råd til!!!

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i alle fall ikke samme problem som seg, men føler også at svigers er uinterreserte i mine barn.

Svigerfar tok jobb i Bangladesh når eldste var rett over året.

Svigermor reiser da naturlig nok ofte og lenge ned dit. I tillegg bor de utenlands til vanlig også (Danmark), så de er sjelden her.

Når de først er her blir vi (etter min mening) nedprioritert til fordel for alle deres andre barn og det andre barnebarnet. De bruker mye tid på dem, spiser middager hos dem osv, men svigermor kommer bare til oss når svigerfar ikke er med, for å låne dataen slik at hun kan ringe ham på Skype. Da gjør hun det når hun kommer (gjerne rett før kl 19 som er leggetid) går unna barna og meg med dataen slik at hun får være i fred. Prater en timees tid eller så, før hun så tar seg tid til barna. Som da er overtrøtte, grinete og slett ikke morsomme å være sammen med lengre.

Det er leit, men jeg har innfunnet meg med det, og velger andre mennesker som barna får være mye sammen med, som vil være sammen med dem. Som min far, mine besteforeldre, tantene(min manns søstre) og min bestevenninne.

Barna har det bra de, og farmor og farfar er to mennesker som er på dataen en gang i uka eller så.

Skrevet

Vi har litt av det samme problemet. Svigerforeldrene mine prioriterer barna til svigerinna mi. Har ikke tatt det opp med dem. De bor 3,5 timer unna alle sammen. Har innvitert dem på besøk men de er så busy at de kanskje kan en dagstur i mai. Samtidig hører vi stadig at de har de andre barnebarna på overnatting, bollebakedag, byturer osv....lei meg på vegne av barna våre:(

Skrevet

Huff - hores ut som en irriterende situasjon. Kan ikke relatere - har en super svigermor, men derimot en skikkelig 'BesserWisser' av en svigerinne som får meg til og koke skikkelig!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...