Månefeen ♥ Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Comfort sensitive! Min samboer blir flau av meg når vi er i butikken.. jeg må bort til avdelingen med vaskemiddel å innhalere litt av den deilige duften som oser i hyllene!! Har et sårt savn av kjellerlukt også! Hadde vi hatt en kjeller hadde jeg med glede flyttet ned der!!
Blå03, Blå 09, Rosa11 Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Haha, kjenner meg igjen! Jeg bare eeeeeeelsker lukta av kjelleren vår! Har nesten lyst å tygge på rekkverket i trappa der Går ned der flere ganger om dagen bare for å lukte... Seriøst, jeg får vann i munnen av det, hehehe.. Merkelig det der, hva hormonene gjør med oss
zen *fødeklar* Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Det er godt vi er flere! Jeg ELSKER lukten av Jiff (vanlig type) og Jiff universal, bilverksted (kunne overnattet hvis jeg hadde muligheten), grønnsåpe og lukten av oppvaksmiddelet til oppvaskmaskinen (spesielt når det er nyvasket). Maling ol. er også helt herlig. Må virkelig ta meg sammen for å ikke sniffe for mye. Mannen blir helt bekymret her :-) Noen som vet hva det kommer av? Hadde det akkurat slik med forrige man også.....
Månefeen ♥ Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2009 Hahaha så moro Jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg, stort savn etter en kjeller! Tenker på min farmor og farfars kjeller, men de bor på østlandet og jeg i Bergen, dilemma. Svigefar var her tidligere idag, tok opp skyllemiddel flasken som står på stuebordet, skrudde opp korken og luktet, "uff, synes du virkelig dette her er godt? Jaja, du er jo gravid". Han er lege (kirurg for å være korrekt), sa at det er hormonene som gjør det
Janne christina Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 må si meg enig ) spesielt vaskemiddel,skyllemiddel i Aroma Therapi serien o.o ! er jeg som står for å vaske klærne med glede nesten det meste som har frisk og kjemisk lukt, sitrus lukter.mmm
Fiafiona Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Jeg bare MÅ lukte på SKOKREM!!!! Men det kan jeg jo ikke, det er farlig! Så det blir med "drømmen" og en og annen sniksniffing når noen pusser sko... Merkelig!??
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Åh...Så heldig du er som har dilla på sånne ufarlige ting Jeg går og er skikkelig sugen på å ta et skikkelig sniff på tennbrikettene som ligger ved peisen...Åh...Det lukter så deilig! Samme med bensin og neglelakkfjerner. Merkelig med disse lystene, kan ikke fordra de luktene til vanlig. Huff, tok et skikkelig sniff på tennbrikettene her en dag, og ble skikkelig susete i hodet .. Får bare håpe den lysten forsvinner når ungen er ute, ellers er det stor fare for at jeg kommer til å bli en tennbrikettsniffer
april-nurk på vei=) Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 hehehe...ler meg skakk her, godt å se at det ikke bare er meg som er avhengig av kjellerlukt, trelast, og ikke minst, klorin=) dette er noe som har oppstått de siste ukene. hadde det slik forrige gang og=) forsvinner nok da mini er ute av magen!
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Ha ha ha, trodde bare det var meg! Alle andre har jo ting de vil spise. Jeg eeeelsker lukta i garasjen, og bensin! Og eksos fra bensinbil + snescooter og moped :-D Får en helt merkelig følelse bak i svelget bare av å tenke på de gode duftene :-D
Mars-mamma34 Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Hehe.. Må le av å lese disse innleggene. Det er merkelig med disse sniffe faktorene, og alt det er mulig å bli HELT avhengig av å måtte lukte på ! Trodde det var mest vanlig å ble avhengig av spiselige ting og mat varer, jeg. Men det var før jeg selv ble gravid og ble avhengig av å måtte sniffe vaske midler av forskjellige slag. Mitt første svangerskap var det et spessielt badeskum som var tingen, og jeg tilbrakte mesteparten av min ledige tid i et badekar, som det var mer skum i , enn vann !!! Kunne ligge der i flere timer... fylte bare på mer varmtvann.... hehehe.. Herregud- flaut å skrive det ned !! I mitt andre svangerskap var det Demestos fresh som var tingen, og jeg har aldri vasket bad og kjøkken så mye før i hele mitt liv !!! Elsket den duften, og satte små krukker gjemt rundt i huset slik at duften var der til enhver tid. I dette svangerskapet er det den blå zalo`en som jeg har fått heeeelt dilla på. Så nok engang vasker jeg og styrer og sniffer !!! Har oppvaskmaskin, men den har jo blitt lite brukt de siste mnd... hehe Nå for tiden vasker jeg opp MED GLEDE !!! ( Trodde jeg ALDRI kom til å si el. gjøre det- men det er faktisk sant!!) Samboer og sønn spurte de første ukene om de skulle hjelpe meg og sette inn i oppvask maskinen, men jeg nektet og fortalte at jeg vasket opp i stedet. Nå spør de ikke lenger- de vet at dette er noe jeg gjør med glede om dagen!! -Og er rett å slett livsviktig for meg for tiden. Blir sur hvis de vasker noe for meg !!! ........ (??!!!) Dette med sniffing av div vaske produkter lurer jeg veldig på hva kommer av. Blir fortalt at det kommer av hormonene i kroppen, men hva er det de blir påvirket av, liksom ?? Hva er det hormonene gjør med oss ? Har også hørt at når det er noe en får helt dilla på og bare MÅ ha, så er det kroppens måte å si at det er noe i kroppen som mangler, og at en har stor behov av å få i seg dette .... Ikke vet jeg, men hadde vært gøy å blitt forklart disse lystene av en spesialist, el. en som har litt greie på dette,slik at en vet hva som faktisk foregår inni kroppen. Synes det er spennende Sniffing er en stor del av livet mitt nå om dagen, og har vært det i alle 3 svangerskapene. Er i min 39 uke nå. Men her om dagen ble jeg helt vill etter tanken på et kålhode !!!!! Så til slutt måtte jeg bare sette meg i bilen, det snødde smådjevler ute og kl var 21.....men da klarte jeg ikke mer og orket ikke tanken på å måtte vente til neste dag. Dro i butikken å kjøpte meg et kålhode og hjem igjen,å fikk delt opp dette og satt tennene i det.... PHU !!! Flau for å si det, men hele gikk ned på høykant, mens samboeren bare satt å stirret på meg med store øyne.... HEHE !!! Det skjedde bare den ene kvelden at jeg fikk en plutselig higer etter kålhode, og ikke har jeg noe spessielt lyst på noen andre matvarer nå heller..... Dette er et merkelig fennomen ... Godt vi er mange om dette, som kan dele våre merkelige lyster i graviditeten.Det være seg fra sære matvarer, til å tilbringe timer i en kjeller hvor en slikker av murpuss fra veggene, til å tilbringe dagen på en bensinstasjon for å sniffe bensin .. Hehe... Lykke til videre
Månefeen ♥ Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 9. mars 2009 Min far ringte meg igår, han hadde vært i kjelleren til min farmor og farfar å hentet noe han skal ta med til meg, fra øst til vest. ÅÅÅÅ som jeg vil ned i den kjelleren!! Finnes ikke noe annet sted jeg vil være for tiden!! Vil høre om enda fler som har sniffemani
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå