Gå til innhold

Stoooor baby ..... eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på UL for å måle størrelsen på babyen, var 32 fulgåtte uker når vi var der og vekten ble regnet ut til 2,6 kg nå....... noen andre som har fått målt str..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var på 3d ul i uke 28+2 og da var trulte ca 1410gr. Jordmor estimerte at ho ville være ca 4000gram ved fødsel i uke 40

Skrevet

Målt til ca 2300 g i uke 30 + 5 , fikk beskjed om at det var normalt, at babyen ville veie ca.3800 g ved fødsel. Skjønner ikke helt på min side står det nå at babyen skal veie ca 1400 g????

Skrevet

Var på ul nå på mandag, var da i uke 37+4, og babyen ble estimert til å veie 3800 g. Så han er en stor og god plugg:0)

Skrevet

Det der tror jeg bare er noe tull....at de kan si at den veier så å så mye tror jeg ikke noe på.

Skrevet

Jeg var på ul 31+5, ble da estimert til ca 2200, da ville fødselsvekt være rundt 3500 til termin fikk jeg beskjed om. Om de kan måle det så nøyaktig på ul vet jeg ingenting om, men jeg velger å tro at det stemmer.

Skrevet

Jeg var på en ekstra ultralyd i uke 26 og da var knotten 1200 gram... skal derfor tilbake etter påske å få det skjekket igjen.Vi har mange 5 kg babyer i fam og mitt symfyse mål er høyt, derfor de følger med det.

Skrevet

Var på UL idag for å måle jeg og...lå ca 18% over gjennomsnittet sa jordmora, så han var cirka 2500 mente hun. Jeg er 33+3.

Han lå selvfølgelig me hodet opp da..sukk..håper han snur seg og blir der!

Skrevet

Jeg var på ul med måling i uke 32+5 og babyen ble målt til å veie ca 2400g - 15% over gjennomsnittet. Jordmor mente da at den ville være ca 4000 g ved termin. Dette beregnes jo utfra måling av tverrsnitt mage, hode og lårbein og jeg tenker at det skulle være ganske så riktig. Men som jordmor sa, de vokser jo litt i rykk og napp så det er vanskelig å si helt sikkert. Med vår første så målte de henne til å skulle være en halvkilo mer enn hun faktisk var ved fødselen, og det er jo et ganske stort feilanslag da...

Skrevet

skjønner bare ikke hvordan en jordmor kan estimere FØDSELSVEKTEN i uke 28? utifra gjennomsnittet ja, men hun vet vel ikke om babyen vokser veeeldig mye på slutten, eller får litt for lite næring...! så syns det er rart at de leker "synsk":P hehe...

Skrevet

Det de har sagt til meg tidligere når vi har fått vite sånn ca vekt ved fødsel er at "om babyen fortsetter å følge denne kurven , vil den være så så stor ved termin". Så de har tatt "høyde" fo at babyen vokser litt i rykk og napp :-)

Skrevet

Jeg var på 3d ultralyd i uke 30+2.. Da veide gullet 1759, noe han mente var stort.. Å at babyen kom til å veie sånn 3,8-3,9 kg når han blir født.. Men mine SF mål er helt normale å følge den grønne linja perfekt.. Så ikke vet jeg ? Har ikke såååå stor mage heller.. Jordmor tipper 3,3-3,5 kg.. Håper på det.. Er liten selv..

Skrevet

Var på ul for et par dager siden, var da akkurat 28 uker på vei, og babyen veier ca 1200 g. Står her på barnimagen at den nå skal veie èn kilo, så er litt engstelig for at den er stor... Vil helst ha en som er litt liten enn litt stor med tanke på fødsel...

Skrevet

var på ul i går 32 fulgåtte uker og småtten veide 2200g.. helt normalt sa hun.Og at hun trodde ble ca3600g 3700g ved termin.....

Skrevet

Vondt å føde uansett om ungen er stor eller liten. Min 1.fldte var 4500.

Ikke noe problem. Gikk kjempeflott.. Har en svigerinne som fødte en gutt på 2500. Hun syns det var vondt, så hun skal ikke ha flere.. Vondt er det uansett om di er små eller store!

Lykke til alle! :)

Skrevet

Var på UL i uke 28+3. Da veide han 1400g(som var helt normalt), og hvis han legger på seg ca 20g pr dag, kommer han til å veie ca 3000 ved termin. Så det blir spennende å se om det stemmer :)

Skrevet

min første ble målt til ca 5 kg... hun veide 4.900. så det var jo temmelig riktig da.

Nr 2 var forventet større så var til kontroller ofte mot slutten. følte selv at denne var noe mindre en første, men leger, og ul mente den var hvertfall like stor....

nr 2 var 3820 da hun kom.. helt normal str.

Så nå får vi se hva nr 3 ender som..

Skrevet

Jeg var på 3D ultralyd i uke 30, og fikk oppgitt at barnet veide 1599 gram, eller 1,6 kg. Estimert fødselsvekt ved termin ville da være rundt 3700 gram.

Jeg tar dette med en "klype salt", da jeg i mitt forrige svangerskap fikk estimert at barnet ville ha en vekt på rundt 4 kg ved termin. Det var den velrenomerte Dr. Sande ved "senter for gravide" som estimerte dette.

Ut kom ei lita jente på 3160 gram. Dr. Sande mente at han aldri hadde tatt så mye feil i sin karriere. Mulig det er slik en av dere skriver, at barnet vokser litt i rykk og napp.

Jeg har eksakt samme symfysemål og vektoppgang i dette svangerkapet som i forrige, så det blir spennende å se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...