Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Vi er invitert i bryllup til sommeren, dit er også svigerforeldrene mine invitert. Vi har da fått en baby som ikke er blitt så gammel. Det blir to dagers kjøring for å komme seg dit nord, er mest praktisk å kjøre, da vi trenger bil når vi er der pga endel avstander og at vi har en liten. Så er saken slik at svigerforeldrene mine har delvis snakket om å sitte på oss, da dem ikke er noe glad i å kjøre bil selv. Vi er litt redde for at dette skal ødelegge masse, da vi har begynnt å få et ok forhold til dem de siste årene. De er nemlig litt av typen som alltid har rett, å skal fortelle alle barna sine hvordan dem skal gjøre ting. Og vi egentlig er hver vår ytterkant. Så vi vurderer faktisk å droppe bryllupet pga dette, og det syns jeg er litt leit, men er som sagt veldig skeptisk. Er jo heller ikke så lenge siden vi har fått baby, så er en fare for at jeg er litt hormonell. Vi må jo selvsagt kjøre etter babyen, men vi er av typen som kjører på, og kommer oss lengst mulig, mens dem skal ha kaffestopp, røykestopp, og gjerne stoppe for natten "midt på dagen". Vet at for at det skal gå bra så må vi "glemme oss selv" å ta det etter som det passer dem, men er så usikker på om vi kommer til å klare det. (også mye pga det ikke er så lenge siden fødsel, vet jo enda ikke hvordan babyen blir, om det blir en urolig, så vi får "mange gode råd") Har nemlig sett på hvordan det har vært når svigersøskene mine har vært på tur ilage dem, å det har vært full kræsj å dårlig stemmning lenge etterpå Huff, ble litt langt, men lurer litt på hva dere ville gjort??
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Tror jeg ville spurt om ikke de kan kjøre, så kan dere fly.. så slipper babyen å kjøre så langt - og dere slipper å kjøre sammen med dem. Uansett så må det bli skrekklig trangt for to godt voksne mennesker i baksetet på en bil sammen med et babysete??? Ville såklart ikke sagt til dem at dere ikke vil kjøre med dem, men at det ville være mye bedre for babyen å fly, og hvis de kan kjøre (evt låne deres bil hvis den er mer komfortabel) så hadde det vært en kjempestor tjeneste, for da har dere jo bil der oppe men slipper å måtte kjøre så langt med baby. Evt. kan mannen din kjøre med dem og du og babyen flyr? Hvis ingen av de forslagene funker, hadde jeg vurdert å bli hjemme med babyen, synes det er fryktelig langt for en nesten nyfødt å sitte i bil... så kan jo mannen din dra i bryllup alene? (tolker det slik at det er hans familie, siden hans foreldre også skal).
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Dette kan jo også være en enormt bra mulighet til å få et enda bedre forhold. Hvorfor skal folk alltid tenke negativt i forhold til svigerforeldre? Jeg har dratt land og strand med mine, og det aller viktigste du tar med deg som svigerdatter, er en god porsjon humør, vilje til å gi og ta, og positiv innstilling. De elsker barnebarna, og barnebarna har hatt evnen til å skape mere glede enn vi som er generasjonen mellom noensinne klarer å skape. Jeg ville sagt gi dem en sjanse.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Hva med kompromiss: Selskap kun ene veien?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Ganske lurt om mannen din kjører med dem, og du og babyen flyr.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 "RØYKESTOPP" ? Også skal de stinke røyk i bilen der det er en liten baby? Nei, hadde over hodet ikke vært aktuellt. Godt forslag fra en over her; mannen din kjører, du og babyen flyr
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Får nok ikke dem til å kjøre alene, hadde dem kunnet kjøre så hadde det ikke vært noe problem, da kunne dem kjørt i egen bil, sammen med oss. Og drar ikke vi, tror jeg ikke dem kommer til å dra heller. Har oså tenkt på det med plass, vi har en romelig bil, men må jo ha med bl.a vogn til babyen. Snakket også om å ha med et barn til, og da kan det bli dårlig plass til alt. At jeg flyr å dem kjører er nok heller ikke et alternativ, vi har ikke råd til det, må jo fortsatt kjøre, å ha overnatting, som sagt er dem glad i mange stopp. Vi liker også å kjøre bil, så for oss er det ikke noe problem selve kjøreturen, for egen del, og har kjørt ganske langt tidlig med små barn, så det går nok greit. Hadde det vært bare meg og mannen så hadde vi kjørt på en dag, men må ta det over to med baby (og måtte nok det med bare svigerforeldrene mine også.) Og til deg som mente at det var en mulighet så har som sagt både vi og søskene til mannen min prøvd, og vi vet at vi må legge oss helt flate og følge dem for at det skal gå, og vi lurer på om vi klarer det med en liten baby. Og for å ha det sagt, som besteforeldre til barna når dem blir litt større så er dem supre, og barna storkoser seg der, og vi føler oss trygge når dem er der, vet dem gjør masse gøy sammen med dem. Og for meg er det det som betyr noe!!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 Hadde dette vært et valg JEG måtte tatt, hadde jeg bare blitt hjemme ! Hadde ikke orket å dratt i vei på en så lang tur med en nyfødt baby. Og absolutt ikke i samme bil som svigers. Men som sagt, det er meg da....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Huff nei det hadde ikke jeg orket, hadde tatt den med at det blir dårlig plass i bilen, dere skal jo ha med bagasje, vogn og kansje reiseseng. Dette pluss svigers sin bagasje. Når bilen er overfyllt så kan det gå utover kjøresikkerheten på bilen, pga vekt og kansje feilplassering av bagasje. Dessuten tar barnestolen ganske stor plass i bredden, resten av plassen bak, bør du jo ha til lett bagasje, slik at du ikke trenger å ta ut alt når du bare skal ha tak i bleier og våtservietter. Nei send svigerforeldrene med fly og dere kjører.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Det høres jo nesten umulig ut å få plass da...hvis ikke dere har en kjempestor bil. All baggasjen, bryllupsgaver, selskapsklær, vogn bilsete..... Er det ikke bare å si at ikke det blir plass?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 Hvorfor tar dere ikke fly alle sammen, og leier bil på stedet? Det blir gjerne ikke dyrere enn å kjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #12 Skrevet 6. mars 2009 Vi reiser også nordover på sommeren, type 24 timer å kjøre hvis man kjører i ett strekk. Og det er billigere å kjøre enn å fly pluss leie bil. Vi er så heldige at mannen sine foreldre kjører opp på begynnelsen av sommeren og setter bilen ved huset der oppe, så kan vi fly opp. Har pleid å kjøre opp tidligere, men etter at vi fikk barn så synes jeg det blir for langt for han å kjøre. Kunne kanskje gått denne sommeren (snart 3) men nå er jeg gravid så orker ikke kjøre så langt selv. Derfor jeg foreslo at de enten kjører selv, eller at mannen din kjører med dem, mens du og babyen flyr. Fikk ikke helt tak i hvorfor ikke mannen kan kjøre med dem og all bagasjen? Så kan du fly uten bagasje, med baby i babybjørn eller sjal. Bestiller du billetter i god tid koster det ikke mer enn et par tusen. Men skjønner at de ikke vil kjøre selv. Høres ut på dine svar som at det ikke blir noe bryllup. Hilsen første anonym.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #13 Skrevet 6. mars 2009 Stemmer som du sier at det lønner seg ikke å fly å leie bil som anonym over foreslo. Er ikke like langt å kjøre dit vi skal, er ikke helt sikker på hvor lang tid, tror det tar rundt 14 timer. Og som sagt så er det ikke noe problem for oss å kjøre, vi kjører gjerne vi, og kanskje aller mest jeg Blir også dyrt hvis jeg skal fly og han skal kjøre, koster jo begge deler, og som sagt så må han og da ha overnatting, da svigerforeldrene mine ikke kommer til å gå med på å kjøre i ett. Det beste hadde vært om dem kunne flydd, så kunne vi plukket dem opp å tatt dem med de milene det er fra nærmeste flyplass til der vi skal være. Er vanskelig dette, vi vil jo gjerne dra i bryllup, men ikke på bekostning av å "ødelegge" forholdet en stund fremover. Har forsåvidt en annen ting som er samme helg, så vi kan "dra på istede" (vil egentlig på begge tingene, men kanskje mest bryllup, da det jo ikke er hver dag det er noen som gifter seg.) Og forresten, takk for mange fine svar!! Hi
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #14 Skrevet 6. mars 2009 Blir nok fullt ja, skal vi få plass så må vi nok kjøpe oss takboks, særlig hvis vi blir seks.Dette må vi nok etterhvert uansett da. Hadde ikke tenkt på reiseseng engang, det må vi jo ha med, og som sagt vogn og bagasje til fem eller seks stykker. Hi
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #15 Skrevet 6. mars 2009 Nok et bevis på at vi stort sett sliter med luksusproblemer her i Norge, når man lurer på om man orker å reise et døgn i bil med svigers. I visse land må man orke å gå i fem mil etter vann.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #16 Skrevet 6. mars 2009 Der har du svaret. Si til svigers at de gjerne skulle fått sitte på, men når dere nå har begynt å tenke gjennom hva dere faktisk trenger å ha med, så vil det bli veldig trangt, og også ubehagelig for dem, å sitte sammentrykket i baksetet så langt. Men dere kommer gjerne og henter dem på flyplassen etter å ha lempet av bagasjen der dere skal bo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå