loffmusa Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Har ei jente på 6 mnd. Hun ble forkjølet for snart 3 uker siden,etter 2 uker fikk vi dt oxo,men nå er vi begge friske,mens lille jenta er fortsatt tett. Dt jg ser som går opp å ned fra dag til dag og fra time til time er : tett nese hvis den ikke er tett kommer dt snørr ut,den er gjerne grønn og blank(varierer). Hender hun sover dårlig om natten pga nesa Dårlig matlyst, spiser mindre enn vanlig Er grinete,ligger ikke mye alene før hun blir sint Alle vet jo at forkjølelse kan sitte lenge, men 3 uker? Når skal denne gi seg? Noen som har noen råd?
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Som mor tror jeg man har en god magefølelse når det kommer til barnen sine. Hvis du er bekymret, ring legen og spør=) Ville jeg gjort ihvertfall.
*bubbs* Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Lillesnuppa vår er også blitt forkjølet. Det er så vondt å se de små slik.. Det er viktig å se på den generelle allmenntilstanden til babyen. Er hun aktiv? Tar hun puppen? Har hun hatt feber? Ellers vil jeg anbefale å kjøpe en nesesuger. Vi har en som skal kobles til støvsugeren (faktisk..), som vi kan suge ut snørret med. Det hjelper faktisk en stund. Ellers er jo morsmelk veldig bra som nesedråper for tett nese.
loffmusa Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. mars 2009 ok, Jeg er ikke bekymret egentlig for jg håper og tror dt er vanlig forkjølelse ( selv hadde jg astma bronkitt når jg var liten) . Var innom denne tanken,når hun i 2 dager fikk ut litt slim. men dt er borte nå. Hun er aktiv,iallefall veldig mye i 15-20 min å blir tett å kansje litt sliten etter å ha ligget på magen å lekt, da snørrer hun en del. MMen hun vil ikke ligge på rygg,dt er kjedelig for henne,hun snur seg selv i løpet av 5 sek når hun blir lagt ned Hun ammes ikke,men hun spiser grøt og drikker MME,men noe mindre enn vanlig. Feberen har vi ikke målt,hun har i grunn ikke vært noe varm. Kansje gi hun en uke til, hvis ikke tar jg hun me te legen,kan ikke gå mer enn 4 uker me detta vel? ekke lett me små uten ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå