lunatic Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Min knert spiser for tiden to grøtmåltider om dagen. Det skjedde etter at pappaen stod opp med han en morgen og laget grøt til frokost. Jeg har brukt å gi kun melk om morgenen og utover dagen og grøt til kvelds. Men etter at han fikk den dagen med to måltider grøt, virket det som om han ble MER sulten og jeg har da fortsatt med 2 om dagen. Jeg gir melk til frokost jeg da og grøt på formiddagen og kvelds. Er dette vanlig når babyaen er 6 mnd? jeg kan f eks variere med middagsglass etterhvert. Eller er det mer normalt at man spiser flere måltider som ikke er bare melk? (Med melk mener jeg seff MME) Når kan jeg begynne å gi han brødskive f eks? Og er det nå som han spiser såpass mye grøt at jeg skal bruke den HIPP 2? Eller kan man bruke Hipp 1 hele tiden? Har liksom ikke helt skjønt det der jeg... Takk for svar:)
Lunita_ Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 gutten min er 6 mnd dette spiser han: ca kl 8: Grøt kl 11: mme kl14:middag og litt fruktmos... prøver med litt vann til drikke men det er ikke så populært.p kl 16: mme kl ca18- 19.30:grøt og mme jeg bruker Nesle sin 6 månders grøt,så har ingen erfaring med hipp... sønnen min vil ikke ha mme de gangene han får grøt og middag,prøver å venne han til vann,men d er ikke så lett. helsesøster sa til meg sist jeg var der,at man kunne begynne så smått med brødskive ved 7-8 mnd alder.
lunatic Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 Hei Du har det ikke sååå ulikt meg da Du har ett ekstra måltid med mat bare. Må vurdere å få inn ett til jeg også etterhvert. Min er heller ikke glad i MME etter mat, men jeg tenker jo at han kanskje er litt tørst etter maten. Han liker ikke dette vannet min heller, men som jeg leste i ett innlegg tidligere her, må vi ikke gi opp Jeg bruker Nestle sin grøt jeg også, men Hipp MME Fruktmos er heller ikke populært her. Vet ikke om det er for syrlig eller hva det er, men han liker det uhertfall ikke!
Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Hei Snuppelure blir 6 mnd på søndag (STOR JENTE!! VELDIG STOLT!) Hun spiser som følger 7 - mme - ca 140ml 11 - 1 porsjon maisgrøt fra Nestle + mme(tilsammen 160ml mme) og et halvt beger frukt Mellommåltid - 30ml sviskesaft 14.30 - 160 ml mme 1730 - grøt + mme (Til sammen 160ml) 1900 - mme og i seng, drikker da typisk 50ml Vet ikke om dette er lite eller mye - syns kanskje det er litt lite med 4 måltider, men det er nå det hun etterspør.
Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Har forresten tenkt å bytte ut 14.30-flaska med middag fra uka av. Da skal hun få vann til middagen.
*bubbs* Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Da hun var seks mnd ble hun gradvis mer sulten, men det er fortsatt store variasjoner fra dag til dag. Stort sett spiser hun to små grøttallerkner og en liten middagsporsjon pr dag. Hun liker nesten ikke noe av frukt eller søt grøt. Å sutte på litt brød og middagen er best. Nå er hun 7 mnd.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Ca sånn ser dagen til Lillemann på 6.5mnd ut med måltider: ca kl07: 200ml mme ca kl11: frukt(f.eks en halv most pære)+200ml mme ca kl15: middag+dessert+vann ca kl1830: grøt + 160ml mme
MarihønaMedHvitveis Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 5 mnd og 2 dager ,jente: ca 06: mm 09: grøt med fruktmos+vann 13: lite middagsglass+vann 16: mm eller 100 dl mme 18: grøt med fruktmos+vann 19: 100-120 dl mme 01: mm bir lite mm for tiden, kjenner både jeg og hun er blir mindre og mindre interessert i amming gitt.
Mamma mjaua Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 huff, jeg har ingen ordning på klokkeslett når gutten min får mat:( men han får mm når han er sulten, og han får ett halvt glass barnemat (han likte ikke grøt) kl 18. Han er 6 mnd
Bumblebeee Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har heller ingen klokkeslett å vise til Men dagen er ca slik: (jenta er 6 mnd) Morgen: pupp Formiddag: liten porsjon grøt + frukt + vann + tilbud om pupp (vil som regel ikke ha) Ettermiddag: middag + frukt + vann + tilbud om pupp (vil fremdeles ikke ha) Ca kl 18: grøt + vann Leggetid kl 19-20: mme eller mm Så går det mye i pupp på natta da...håper å slutte med dette snart! Synes det blir lite amming på dagtid, men det skal vel trappes ned i denne alderen.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 Jenta mi er 5 mnd, blir 6 mnd den 19 mars Hun våkner som regel rundt 0700 tiden og vil ha mat. Da får hun 200ml mme. Så utover dagen gir jeg henne bare mme. drikker 5 flasker om dagen med 200 ml. er ikke hver gang hun drikker opp alt. Er mat tid ca hver 3 time, noen ganger hver 4 time. Får sin sisste flaske rundt 2000, da sover hun igjennom natten og trenger ikke mat før 0700 dagen etterpå Er så glad for at jeg har kommet i denne rutinen. Men må vel begynne å kutte ned med melken å introdisere henne for grøt snart. Tenkte å vente til hun blir 6 mnd
minlilletass Skrevet 7. mars 2009 #12 Skrevet 7. mars 2009 Min er 6 mnd i dag! Dagene er som foelger: 6.30 pupp 10 groet 14 middag og litt fruktmos 16 pupp 18 groet I tillegg tilbyr jeg noen ganger pupp foer han skal sove, men da er det ikke mye spising. Jeg gir fullkornsgroet til frokost av 150-200 ml vann, mosede groennsaker med mme til middag og lager maisgroet med sviskemos til kvelds. Er det mye aa gi Nestlegroet av 150-200 ml? Mini er glad i mat... Svigermor synes jeg overforer gutten veldig! Han liker ikke flaske og jeg har lite melk, saa jeg mener han trenger godt med mat.
Berta_78 Skrevet 7. mars 2009 #13 Skrevet 7. mars 2009 Synes ikke det var så galt. Jeg har også litt lite melk, og har en veldig slank gutt. Hos oss er det ca sånn: 06: mm 08: 250 ml mme 09: litt mm før en liten lur 11: en boks fruktmos 13: en porsjon grøt 16: mm, så middag (en potet og en gulrot most med mm/mme) + vann 18: en banan, av og til to 19: mm, så et bad og så dobbel porsjon grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå