Gå til innhold

Hull i tennene til 3 åring!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør egentlig tannlegen med det?

Borrer han?

Trekker tanna?

Får de bedøvelse? Sprøyte?

Før dere kjefter og kommer med moralpreken til meg fordi h*n har hull, kan jeg informere om at hullene kommer av medisinbruk..ikke for mye sukker og dårlig tannhygiene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. vil først si at jeg tror jeg skjønner hvordan du tenker. fikk helt panikk når jenta mi på 3,5 hadde hull til tross for nøye puss morgen å hveld hver dag. tror bare noen har dårligere tenner enn andre.

da vi var hos tannlegen jobbet vi veldig for å få hu i stolen så det endte med at jeg lå under for hun var livredd. de ville gjerne borre litt men det gikk ikke fordi frøken nekta å ble helt hysterisk. fikk ikke no sprøyter. så de plukka så mye de kunne også tetta de midlertidlig igjen. de ville få henne til å føle seg trygg ei stønn først også skulle de gjøre mer på det senere. kan være at det er forskjellig fra sted til sted men sånn var det hos oss vaffal. lykke til m gullet ditt, det går nok bra uansett. tannlegene er jo vant til små barn å de utfordringene som følger med.

Skrevet

Et anne spørsmål. Når blir de innkalt til tannlegen for første gang?

Min er litt over tre år og vi er ikke innkalt. Er det når de er 3 år?

Skrevet

hei dattera mi knakk tanna når ho var 1 år å fikk stort hull der da ho var 2..tannlegen ville ikke gjøre noe med det siden ho var så liten og tanna var jo død. men får hu feber å hovner opp så må den trekkes...:(

Skrevet

Mitt barn på 3,5 år hadde også hull og borret forrige uke :(

Hun satt heldigvis helt stille i stille i stolen så tannlegen fikk borret ferdig. Kom ikke en lyd fra henne. De satte ingen bedøvelse, mente at den var mer traumatisk enn selve borringen. Og det stemte :)

Jeg fikk også sjokk når hun hadde et hull. Hun som har alltid vært flink til å pusse tennene. Drikker omtrent bare vann og melk, sjeldent brus og søtsaker. Men men hun har vel arvet de dårlige tennene i min familie :(

Skrevet

I min familie er det enten eller, supersterke tenner eller helt elendige.

Jeg har selvfølgelig fått de helt elendige tiltross fluor, pussing og alskens med tann greier.

Jeg trakk ihvertfall en tann da jeg var 3, fikk ikke vite hva det ville si på forhånd, kjempevondt og jeg slo meg helt vrang. Ble gitt opp av 9 tannleger etter det og måtte ha full narkose da jeg skulle trekke neste tann da jeg var 7.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...