Gå til innhold

Legger mannen din seg opp i hvilke klær du bruker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen med en "snobb", og har måttet legge om hele klesskapet mitt etter at vi ble sammen. Jeg er visst ikke bra nok i klesveien for ham og vennene hans... Der skal det bare være gant og lacoste - alt annet er uakseptabelt. Jeg syns det er dritkjedelig å gå rundt i rosa piqueskjorte, linbukse og pannebånd, men sånn må det visst være.

Han skal alltid kommentere klærne mine. Enten er det for mye farger, for spesielt, for billig... Jeg får IKKE gå i converseskoene mine - det må enten være hvite lacostesko eller høye hæler. Jeg vil kjøpe og gå med de klærne JEG liker, men neida... Tør ikke kjøpe klær lenger, han skal alltid kommentere et eller annet...

Jeg blir gal av disse sossefaktene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vil forandre deg vil deg jo ikke godt.

Han vil forme deg slik han vil ha deg, men du mister jo selvrespekten på veien. Du må bestemme alene hva du skal ha på deg, meninger og innspill er greit, men at han skal kle på deg som en dukke er da helt uakseptabelt.

Om du ikke var bra nok i utgangspunktet kan jeg ikke forstå hvorfor dere ble kjærester i det hele tatt.

Dump mannskiten og stå opp for deg selv!

Skrevet

Nei det er sjeldent, og somoftest bare vis jeg spør. Hadde aldri funnet meg i å bli behandlet slik du beskriver, hva med din smak og dine meninger da? Slutt å la deg behandle som en verdiløs dørmatte... Du er viktig som du er, samme hva du har på deg, og ser han ikke det, og samtidig prøver å kontrollere deg,så er han neppe mye å samle på.

Skrevet

oi, det høres jo helt ekstremt ut.

Nei slik skal det absolutt ikke være. Vi må få lov å bestemme selv hvilke klær vi vil gå med! Noe annet synes jeg er ukseptabelt..

Men som hun over sier så kan han jo komme med innspill og meninger, men høres ikke akkurat som det er det mannen din gjør!

Skrevet

Og greia er at han alltid gjør det på en sånn snikende måte... Ala "Duuuu, er ikke den genseren litt vel fargesprakende?" og kommentarer som ikke direkte sier at det er feil, men som gjør at jeg føler meg dum. Da er det lettere å ta på seg gant-genseren...

Skrevet

Oi... det der hørtes drøyt ut, syns jeg. Du må da få bestemme selv hvilke klær du skal få gå med! Det handler jo om hva DU trives med, ikke om hva vennene hans måtte mene om klærne dine.

Min samboer har aldri lagt seg noe oppi hva jeg skal ha på meg eller ikke.. Men han kan komme med kommentarer som at den buksa må jeg bruke oftere, for da får jeg så pen rumpe, og det er jo greit! *hehe* Ellers så gir han vel katten i hvilke klær jeg bruker, men han er heller ikke den som hadde jublet hvis jeg hadde kommet hjem med et plagg til flere tusenlapper. HM er en fin butikk!

Skrevet

Da tror jeg faktisk jeg hadde svart: "Synes du? Jaja, _jeg_ synes den var råkul i hvertfall, og satt godt gjorde den også" og så smilt stort og overhode ikke byttet noen klær. Nå er jeg typen til å gjøre motsatt da fordi slike holdninger provoserer meg utrolig mye, sikkert barnsli av meg, men jeg kunne sikkert løpt ut og kjøt to make gensere som han hintet mot var stygge, i enda mer glorete farger bare for å demostere hvor lite jeg bryr meg, hehe... Heldigvis er ikke det noe tema hos oss. jeg kler meg i det jeg liker og ferdig med det.

Skrevet

Nei, aldri. Han er nesten litt for diplomatisk.... du er fin i alt etc. Men det er jo en god ting. Du må si til din mann at du er du, og han er han. Han kan kle seg akkurat som han vil, men du vil kle deg som du vil. Tror du bare må sette den grensen med en gang. Du kan jo ikke plutselig bli en helt annen. Og når han har fått deg til å skifte klesstil så er det kanskje flere ting han vil forandre på deg. Dette må du stoppe med en gang......!!!!! Og kanskje du bør sette deg ned og se på dette "snobberiet". Vil du være med på det? Eller ikke? Høres ikke sunt ut i mine ører.

Skrevet

sossestil ala hvit linbukse, pannebånd og gant er jo så ut og.. Kanskje du skal vise han forskjellige sider på nettet med nye trender og stiler, så ser han selv at det er han som har stagnert i klesveien.

Skrevet

Nei, han kommenterer det så og si aldri. Det eneste han synes er veldig usexy er slåbrokk/badekåpe, men han "tør" nesten ikke kommentere det heller. Kommer bare med en humoristisk kommentar om mora til Jokke (i Pondus).

Når menn holder på sånn så får jeg litt sånn "Trofe-wife"-assosiasjoen.. Kanskje han fikk leke litt for lite med dukker da han var liten så du blir dukka hans? Æsj.

Skrevet

Eksen gjorde det. Legg merke til at det står EKSEN.

Måte på hva mannen skal blande seg oppi!

Jeg kunne aldri kjøpe meg et klesplagg han var fornøyd med. Jeg kunne aldri gjøre han fornøyd med noe, noensinne. En meget misfornøyd mann, som er singel i dag, etter en mengde mislykkede forhold. Han klarer jo aldri finne denne perfekte dama som finner seg i all denne stygge behandlingen han driver med.

Skrevet

Han sier ikke noe, men vet han blir glad når jeg går i noe annet enn svarte MC- klær.

Så prøver å gå med noe annet også innimellom.

Skrevet

Hvis du ser bort i fra det beste alternativet: å klippe i stykker alle hans gant gensere (guuuuud det er så blod-harry!), så er vel det nest beste alternative å bli trassig. Hadde ALDRI funnet meg i å bli behandlet slik. Han ble vel glad i deg da du gikk i "kjipe, fargerike" klær? Han får ta deg som du er.

Skrevet

Nei og jeg hadde blitt overasket om han hadde trodd han hadde noe med det.

Hadde ikke orket det slik du har det. Kanskje la han få smake sin egen medisin og be han kle seg i de klærne du syns er fine. Tror du han hadde lik det?

Skrevet

Oh noooo! Jeg får da kle meg som jeg vil, og han som han vil. Kan gjerne tipse hverandre i hva som en syns er fint da:)

Tror det ville vært bedre og billigere å bytte mann enn klær i ditt tilfelle....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...