jj25 Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Jeg er plaget med noe jeg vil forklare som svimmlinger. Det vil si, jeg er svimmel, men bare få sekunder i slengen, akkurat som at rommet snurrer kjempefort rundt meg av og til. Er det flere som er plaget med dette?? Jeg har spist lykkepillen cipralex siden oktober-08, men sluttet rett av da jeg fant ut jeg var gravid, noe jeg ikke tror er helt bra egentlig.-Men det står tydelig i pakningsvedlegget at det er skadelig spesielt i embryoperioden, så jeg tar ingen sjanser. -Noen som vet noe om dette?? Ellers vil jeg gratulere alle her med en spire i magen =) =) =)
sjokobaby Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Det kan godt hende disse svimlingene du beskriver er såkalte seponeringssymptomer. Men, svimmelhet er jo ikke et uvanlig svangerskapssymptom heller. Kommer de i sammenheng med at du reiser deg opp i stående stilling eller kommer de uavhengig av hva du gjør? Du har helt rett, man skal helst trappe ned på dette medikamentet. Det er desverre fare for forverring i depresjonssymptomer og/eller angst når man slutter med medikamentet brått. Noen ganger finner man ut at konsekvensene av å gå umedisinert, d.v.s. bli økende deprimert, er værre enn risikoen det er å bruke medikamentet under svangerskap. Så det er nok mange kvinner som fortsetter å bruke medikamnetet selv om de er gravide. Jeg tror det er viktig at du får snakket med legen/behandleren din om dette jeg, for det er viktig at du ikke får forverring nå. Kanskje dere finner ut at du kan ta en lavere dose, kanskje finnes det et annet antidepressiva som er "tryggere" å bruke, eller kanskje du bør henvises til en psykolog fordi du kan trenge samtaleterapi hvis du skal klare deg uten antidepressiva. Håper du finner frem til den beste løsningen for deg og spiren i magen din! Lykke til:)
jj25 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 Svimmlingene kan komme når som helst...til og med når jeg ligger i senga med øynene igjenn. Får en slags sus i ørene også når det skjer. Har legetime førstkommende onsdag,så får høre hva han har å si. -Fastlegen min har vært bortreist og kommer ikke tilbake før da. De henviste meg videre til legevakten her i Bodø og har snakket med de flere ganger der de har lovet å få en leg til å ringe meg opp med svar, men jeg har ikke hørt noen verdens ting....-det synes jeg er skikkelig dårlig! Uansett,-tusen takk for ditt svar =D Klem
sjokobaby Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Ja ja, da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet.... Høres kanskje ikke ut som vanlige svangerskapssvimmelhet. Men sørg for å få snakket med en lege du. Pass på å drikke godt med vann og få i deg mat så lenge, det er alltid viktig ved svimmelhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå