Gå til innhold

Noe viktig vi ha glemt? Tur til sydlige strøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytt pass til både store og små gutter, mitt er fortsatt gyldig. Har fått sånn bilett-ark ting. Har kjøpt inn joggesko til alle guttene og sandaler til eldstemann, og skal nok klare å rote fram noen til de to andre også fra et skap oppe. Masse t-shoter til alle guttene, og shorstser til de to minste, men var umulig å oppdrive til eldstemann. Badetøy og badebleier + dykkermaske og diverse badringer og armringer. Solkremmer i alt fra faktor 10 til 30. Noen lette sommerbukser og shortser til meg og manne og 2-3 kjoler jeg kan bruke med mage, badeshortser til mannen og to biknier til meg. Og så klart også litt varmere tøy til kjølgere kvelder. Tar også med ting som paracet, termometer, gnagsårplaster, saks, neglesaks osv.

Noe viktig som er glemt da?

Og, kan man eller kan man ikke ta med seg vann inn på flyet? Jeg får nemlig brekninger av det vannet de selger det og blir overhode ikke utørst av ting som juice, brus osv. Nå som jeg er gravid drikker jeg også nesten dobbelt så mye som normalt... 5,5 times flytur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er der vi skal. Svigers som spanter, ellers hadde vi aldri reist siden det tross alt er ganske dyrt og vi må spare til husbygging. Skal bli deilig da, gleder meg til en uke med sommer og sol etter mange uker med snø og slaps :-)

Varme klær skrev jeg i listen min, så det skal vi ta med. Vi har sånn after-sun, er det mye det samme som brann-spray? Tviler på vi blir så veldig solbrente da, vi er flinke å smøre ungene og både jeg og barna har sånn hud som blir fort brun, men ikke brent. Værre med mannen stakkers :-/

Skrevet

Hvor nødvendig det egentlig er, er jeg usikker på, men jeg har iallefall bestilt disse E-111 kortene til både store og små til vi reiser.

https://tjenester.nav.no/helsetrygdkort/forside.do

Bestilles der :-)

Jeg pleier også alltid ha reiseforsikringskortet med sånn i tilfelle.

God tur :-)

Skrevet

Det ser ut til at du har det meste under kontroll.

Men jeg pleier å ta kopi av pass,eller skrive ned alle opplysninger i en e-post,og sende til meg selv, så har jeg alle opplysninger som,navn,personnr 11 siffer,nr på passene,billettnr,og navn til hotelllet,og tlf nr der.(greit med resietidspunkter,og de fleste opplysningene også, om du skulle miste billetten før dere skal hjem igjen)

også er det heleskortene, de er litt viktige å ha med, de du får tilsendt fra nav.

Skrevet

Tusen takk for tips! Dette er notert :-)

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvor vi egentlig skal, hehe... Er jo ikke vi som har bestilt turen, så jeg har egentlig bare sjekekt når flyet går jeg, men mener det var i Las Palmas vi skulle lnde i hvertfall.

Skrevet

Alle som skal til Gran Canaria,lander på flyplassen LPA, dvs las palmas,selve plassen heter Gando.

er vel ca 20-25 min med buss om du skal til bahia f

Skrevet

Nå måtte jeg se etter. Vi skal til Maspalomas stod på bilettarket. Nøyaktig hvor vet jeg ikke :-)

Skrevet

Å,der er det fint,har vært der mange ganger, men i playa del ingles, som henger litt sammen med maspalomas.Kjempefin strand på flere kilometer,det eneste er det at det kan blåse litt mere der enn i feks puerto rico.Men dere får garantert en fin tur...

vi skal ikke ned før 12 august vi :-((

Skrevet

Vel, 12. august har jeg termin, så da er vi nok opptatt av andre ting her, hehe...

Da har du noe å glede deg til da vet du! :-) Har vært i Maspalomas en gang før og da koste vi oss veldig. Husker at det blåste litt ja, men var veldig fint der.

Skrevet

Tabletter/kapsler med melkesyrebakterier tilfelle magetrøbbel.

Skrevet

Det virker som du har kontroll, har du bleiebarn med deg?

Det finnes bleier som ligner mistenkelig på pampers å få kjøpt på Gran Canaria, husker ikke helt hva de heter, men de er det beste, har prøvd div bleier der og mye rart å få kjøpt.

En annen ting jeg har med meg er engangsvaskekluter, papir (ikke våte), til bæsjerumper, (jeg orker ikke vaskekluter hengende m bæsjerester).

Har også med meg "sprit" gele for å ha på hendene før vi spiser.

God tur:-)

Skrevet

Takker for tips :-) Vi skal bare være borte i en uke og siden mini på 1,5 er lit sensitiv av seg, tar vi heller med 1,5 bleipakke, det skulle holde til en uke.

Skrevet

og skal du ha med deg vogn, er det lurt å pakke feks bleier, og litt store ting i den,for da slipper du å ha så mye bagasje som "ruver" så mye.(vi hadde med dyne,og tepper også vi da)

Vogna blir ikke veid,men blir levert inn som en spesial bagasje, og husk for all del og ta vare på den posen du får til å ha rundt vogna på gardermoen,mange ganger får du ikke ny på Gando når du skal hjem igjen.

Skrevet

Hei, vi er på Gran Canaria nå, bor mellom Arguinenguin og Puerto Rico. Dattera vår er 2 år og 3 måneder. Vi har vært her i snart 10 dager og reiser hjem i morgen. Det er ikke så veldig varmt her på morgener og kvelder ca 16-17 grader, men stort sett godt midt på dagen . Det har regnet litt og vært en del skyer. Vi hadde ikke planlagt noe spesielt for turen, du får kjøpt alt du trenger her, de har tilogmed sparbutikker med alt vi er vant til. Har vært her mange ganger og aldro blitt dårlig. Snuppa vår spiser detsamme som vi. bleiene som er best og ligner Pampers er Dodot, og de har like gode våtservietter her og apotekene er minst like gode som våre i norge. Badetøy og ev annet får du også her om nødvendig :-) , badebleier er ikke dyrere. Jeg orker ikke dra på slikt i bagasjen.Det viktigste er bærbar dvd og filmer :-) Vann må du kjøpe på flyplassen etter passkontrollen, eventuel har du med tomflasker og fyller dem i vasken på do.

Skrevet

Ok, så det er lov? Da skal jeg ta med tomflasker til alle sammen og fylle opp! :-)

Skrevet

Solhatt/ caps?? ser ikke at det står noen plass. Vi gikk for "piratskaut" - der er mer praktiske i vann. Og noe å leke med på flyet. Reisen kan bli lang for de små, og da er det greit å ha noe å putle med. Tegne saker og bøker er det som er lettest å frakte. Kanskje en lekebil eller noe.

Badehåndkler?? Får dere det på hotellet, hvis ikke kan det være greit å ha med slikt. Og dersom dere har med små som trenger hvile midt på dagen, kan det være greit å ha med en lett trille som man kan slå ned ryggen på,slik at de små kan få en hvil der uten at man må gå i leiligheten. Et helseteppe til å skygge for solen er også greit ha dersom man har vogn med. Jeg har også tatt med meg soft kjølebager. De tar ikke mye plass flatpakket, og er greie å ha snack og drikke i når man er ved bassenget eller på stranden.

Ser du har bleiebarn. Du har nevnt badebleier, men anbefaler at du tar med deg vanlige bleier også, de bleiene som er der nede har dårlig passform og er "dynket" i parafyme. Som nevnt av andre, en god fuktighetskrem eller aloe vera krem er å anbefale. Selv om dere har god hud, er det godt for huden å få restituert seg etter en dag i solen.

Det er det jeg kommer på i farten. Det vi ikke hadde med sist gang, som vi skal ha med neste gang er laptopen. Veldig greit for små og store, barna kan da se litt på film på ettermiddagen, mens vi voksne hviler eller steller oss for kvelden. Også veldig greit å ha hvis hele storfamilien samles på kvelden i en av leilighetene, så kan barna ha noe å gjøre på.

God tur da, herlig med litt sol og sommer. Vi reiser ikke før helt i slutten av august, og det er jo leeeenge til enda:-)

Skrevet

Tror ikke de hadde dodot der vi var på Tenerife. Vi var tre barnefamilier med bleieunger, og alle kjøpt ulike bleier som alle luktet parfyme. Men kan jo være at dodot finnes andre steder da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...