Minni1978 Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Babyen min på 9 måneder nekter å sove lenger enn til kl 05.30 - 6.00. Han legger seg klokka 19.00, men jeg synes det er vel tidlig å starte dagen før 07.00. For inntil fire uker siden sov han frem til 07.30-08.00, avbrutt av en amming i seks-syv tiden. Ringte helsestasjonen og de mente at vi burde prise oss lykkelige over å ha en baby som sov gjevnt fra syv til seks. Og heldige er vi sikkert, men jeg håper likevel det finnes ett eller annet godt råd. Har hørt av flere at de nødvendigvis ikke sover lengere selv om man legger babyen senere. Har forsøkt det et par ganger, men han våkner fortsatt tidlig og er stuptrøtt resten av dagen. Noen som kan hjelpe meg?? Han sover forresten ca et par lurer om dagen. Samlet tre-fire timer, og aldri etter 16.00.
*LilleTroll + spira Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Hva med å legge deg selv tidligere, med tanke på at det er tidlig å stå opp før 7?! Jeg er egentlig enig med hs, tenk på de som må opp mange ganger i løpet av natta. Sikkert en mager trøst, men lillen har tross alt sovet mange timer i strekk når han våkner. Snuppa her i huset starter gjerne festen før 5..men får ikke komme opp før tiiiiidligst 0530. Da er hun gjerne våken i 2-3 timer, så legger vi oss igjen! Du skriver han er stuptrøtt resten av dagen. Kanksje du skal prøve en ekstra liten daghvil? Søvn avler jo søvn.. Frøkna mi er 10 mnd og sover 2-3 ganger ila dagen, alt ettersom hvor tidlig hun er oppe og hvor lenge lurene varer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå