EnJente_m_2Jenter Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Ok eller ikke ok ? Tenkte å ta meg en tur med vesla og sambo i svømmehallen pg plaske litt, men så kom jeg til å spørre meg selv om man kan det ? Mener å huske å ha hørt noe om bakterier etc., men ble veldig usikker. Noen som vet ?
snuffe Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Helt uproblematisk sies det. Det er jo nærmest standardbehandling for gravide med bekkenløsning å sende dem i basseng. Det jeg har fått beskjed om er at offentlige boblebad godt kan unngås, siden de auler i bakterier, og at man ikke skal bade etter at slimproppen er gått (like før fødsel). Så for sikkerhets skyld ventet jeg til slimproppen var dannet også, selv om jeg aldri har hørt noe om at det er nødvendig. Skjer visst i uke syv, så du har nok den på plass du også. Var i svømmehallen i går, og det var deilig for småvond rygg. Kos dere! =)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 Hvordan er det med deg om dagen da ? Formen ? Har vært kvalm hver dag og spydd jeg, men i dag klarte jeg og sove helt til 9 / 9:30, og sitter her ganske så fin enda, og håper så klart det skal vare. Teorien min er at når jeg står opp med vesla om morgenen rundt 7, så styrer og holder man så på at man kanskje blir stresset, eller at det blir for mye for kroppen, så blir man kvalm. Jeg var i allefall kvalm helt til jeg la meg i går så dette er overraskende. Ellers så er det bra, samboer har tenkt på navn og spør og lurer. Er veldig spennende i disse dager må jeg si. Skal høre om jeg får en ultralyd i tiende uken tenkte jeg. Bare for å sjekke ståa. Det med boblebad er kanskje det jeg har hørt ja. 7ende uke ja, jeg er 8+0 i morgen så da bøøøør jeg jo være safe ja. Da blir det svømmehall på oss tenker jeg, alltid veldig deilig. Må innrømme at jeg holder meg i det varmeste badet da...hehe !
snuffe Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Heppsann, joa, formen er... tja, varierende. Jeg er visst et hormontroll uten like, i følge min kone. Frykter at hun har rett etter at jeg ble aldeles rasende nå nettopp da hun sendte meg en sms og ikke hadde forutsett at mobilen lå i et annet rom og førte til at jeg måtte reise meg fra sofaen, hvor jeg lå dandert som et annet slakt. =P Og kvalm og atter kvalm. Men kaster ikke opp, så jeg skal vel ikke klage. Er egentlig mest plaget av vond korsrygg, men håper i det lengste på at det ikke har noe med bekkenet å gjøre whatsoever. Skal til jordmor om noen timer, får se hva hun sier. Tror glatt på teorien din om å stå opp. Jeg blir definitivt dårligere om jeg ikke sover nok, hadde avlastningsbarna våre i helgen og jeg var et vrak på mandag. Det er fint at vi begge ser ut til å ha gått over til å tenke "spennende" fremfor "grusomt skummelt" da, hehe. =)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 Hehehe hormontroll nr 2 jeg da I går kveld da jeg og sambo la oss spurte han meg det verste spm man kan stille en gravid kvinne: "Er du så hormonell i dag du da ?" Tror du det føyk både røyk og flammer ut av neseborene mine eller ? Sikker på at det vokste horn ut av hodet mitt i det han sa det jeg...og at en hale med en gaffel på snek seg ut av dyna...jeg ble rasende ! "HVA HVORDAN KAN DU EN GANG SI NOE SÅ UFØLSOMT ??" og svarte han med "Er du så drittsekk i dag du da ?" Så måtte jeg faktisk bare le etter jeg sa det siste, så lo vi sammen hehe...jeg hadde vært litt småsur visstnok i svar jeg hadde gitt han etc. og jeg tviler ikke...vel, man spør alikevel ikke om "H-spørsmålet" Det er aldri en bra ting haha ! Det hele endte utrolig opp med sengekos, så ble jo en bra hormonell aften på mange måter haha ! Vel, det med kvalmen tror jeg også på, og har virkelig en bra dag så langt, føles rett og slett helt merkelig å ikke ha spyfølelsen helt opp i halsen, og ikke minst så er det rart å ikke ha hatt hodet i do idag ! En ny verden har åpnet seg (for en dag sikkert, men man må jo ta det man får?) ! Jeg synes nesten det er verre å ikke kaste opp, så jeg vet ikke hva som er verst. Man blir til tider noe bedre om man i allefall spyr, det verste er kvalmen spør du meg, så jeg tror nok at du på lik linje har det ganske ille, selv om du ikke spyr altså. Men er det ikke nå vi skal smile og si HURRA vi er gravide =D hehe.. ...men ble du kvalmere uten mye søvn ? Jeg må innrømme at jeg nå er mye roligere enn før, hadde et lite tilbakefall da jeg gikk inn i den åttende uken, men har lagt det bort nå. Merker jo at jeg nå spør meg selv om det at kvalmen er borte i dag er et dårlig tegn etc. Samtidig så lå jeg jo å spydde over doskåla i går og var kvalm til langt på kveld. Har derimot vært dårlig hver eneste morgen, så det er jo litt rart. Nei nei, er sikkert bare en normal utvikling og et bra resultat av en rolig morgen uten stress og styr + god nattesøvn ! Spennende tanker er definitivt bedre ja
snuffe Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Ja, jeg blir helt tydelig dårligere av å sove lite. Ene ungen vi låner våkner i firetida hver natt og vil bare ha meg, og morgenen etter er jeg grisekvalm. Og om jeg ikke går og legger meg med en gang jeg er trøtt om kvelden, blir jeg kraftig uggen. Så jeg satser på å sove til jeg er godt uti andre trimester. =)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2009 Flott = ) Da har vi en felles plan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå