Gå til innhold

Spm. Vedrørende slimproppen - hjelp-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. I uke 10 kom det ut noe som lignet på eggløsningsslim, bare litt gulere og jeg mener det var bittelitt tykkere i konsistensen. Jeg ble bekymret, men fikk noen svar at det var noen som hadde slik slim utflod av og til. Jeg slo meg til ro med dette. Er nå ( hele) 12+1 :o).

Og har ikke hatt slik utflod hverken før eller siden, så nå er jeg bekymret igjen. Kan det i det heletatt være slimproppen som kom ut? Og i så fall, er dette farlig, vil jeg miste? Var på ul da jeg var 10+4 og alt sto bra til...

Blir skikkelig nervøs av dette jeg, håper noen som har litt greie på dette kan gi meg noen beroligende ord.......klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler veldig ssterkt på at det var noen slimpropp. Mye slim/utflod er slett ikke uvanlig å skille ut under svangerskapet generelt, og det kan godt variere fra ikke noe til mye i perioder. Hos meg har slimproppen gått synlig i to av tre svangerskap, og tro meg, du er ikke i tvil når det er den som går ;-) Er ikke bare litt utflod som er litt gulere og tjukkere enn normalt, men enorme mengder og helt seigt og ekkelt, ligner veldig på snørr, enten det er gult, grønt eller hvit og veldig ofte blodblandet.

Skrevet

Tusen tak for svar Alva♂♂♂ + vesle Oisann.... ER jo helt grønn på dette ( min første), og mistet 3 ganger før så er litt bekymret. Var akkuratt som det hang ut av skjeden, men var ikke noe blod i det. Det som bekymrer meg er at jeg ikke har hatt mer slik slimete utflod, var bare den ene... om du skjønner .

Når er det vanlig at slimproppen går da? Men om det var det 8 regner med at det ikke var det da :o), er det farlig, vet du noe om det? Tusen takk for at du ville svare meg, setter veldig pris på det :o)

Skrevet

Om det var den, noe jeg sterkt tviler på, så vil det antagelig dannes en ny uansett. Vanligste er at den går en gang mellom 2 uker før fødsel og under fødsel. Med min første gikk den 6 uker før jeg fødte, men da tror jeg faktisk det dannet seg en ny, for det var ganske mye slim og blod i starten av fødselen. Med tredje så gikk den over 2-3 dager i dagene før fødselen startet. Med nr 2 merket jeg den aldri. Har opplevd et par ganger slik du beskriver, men det var ikke noen slimpropp, bare utflod, og da var det liksom den ene gangen på flere måneder.

Forstår godt at du er litt skvetten om du har mistet 3 ganger! Har du ikke fått litt oppfølging med UL denne gangen da? Uansett tror jeg du kan føle deg ganske så trygg så lenge du ikke blør, og selv om man skulle blø litt så kan det gå veldig bra da også. Vet det ikke er lett (tro meg!), men prøv å senke skuldrene litt og slappe av, dette går nok veldig bra skal du se :-)

Skrevet

Hei igjen Alva♂♂♂ + vesle Oisann..., tusen takk for beroligende ord. Det hjelper virkelig og skal følge ditt råd og slappe litt mer av. Blir fulgt opp tett nå. Har allerede vært på 4 ul og skal på en ny til mandag. To ul tok jeg privat da, i uke 6 og 7, da jeg har mistet rundt den tiden før. Går nå på blodfortynnende og har aldri kommet så " langt" . Har jo bare vært gravid et " kvarter" he he i forhold til mange her inne.

Har vært igjennom utredning for både barnløshet og habituell abort, så er nok naturlig litt redd. Er ikke vant til gode nyheter ( men denne gangen skal det gå). Skal be de se på livmorhalsen min på mandag, siden jeg også er konisert ( en ulykke kommer sjeldent alene :o).

Men nå skal jeg se framover og glede meg masse, og takk til deg, nå skal jeg ha en fin helg.. Masse lykke til videre du også.. Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...