Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Jada, vet at jeg er litt skrytete og stolt mamma nå, og dette er sikkert helt gjennomsnittlig, men man er jo håpløst stolt mor... Jenta mi på ett og et halvt "lager mat" til dokka si i lekegrytene sine, og mater henne med skje. "Skifter bleie" på henne og pakker dyne over henne. Sier "baby gråter", og trøster henne ved å legge henne inntil seg og si "offamegda". Blir rent rørt av å se på, jeg. Hun teller til ti på norsk og fransk (faren er fransk), og snakker i treordssetninger. Tidlig ute, eller helt vanlig?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Tror nok ikke det er spesielt tidlig med den leken, men det er nok kjempestas å se dem utvikle seg slik uansett. Jenta her var også slik på den tiden, men hun matet dem ikke med mat, de skulle ha pupp;) Språkmessig er hun nok litt tidlig ute. Mange på den alderen har få ord i det hele tatt, mens andre igjen snakker flytende.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Åååå, så nydelig =) All grunn til å være stolt såklart !
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Er det noe å skryte av da?? min datter på 14 mnd'er gjør også det samme...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Vår jente på halvannet år sier ikke et eneste forståelig ord, kan ikke telle og å leke omsorgsroller gjør hun ihvertfall ikke. Hun er derimot ganske flink til å lugge katten. He he. Synes du har all grunn til å være stolt av din lille jente!
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 At du ikke skryter av ditt barn, vil nok ikke si at andre foreldre ikke vil skryte av sine.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 10:25: sliter du litt med deg selv eller? selvsagt skal man skryte av sine barn! men du sier vel ikke noe positivt til din datter heller du da, siden ikke noe er å skryte av. HI: du har en herlig jente:) gleder meg til mini blir så stor at snakker:) han er 8 mnd, og det eneste brukbare ordet som han noengang har kommet med er mam mam, som jeg selvsagt tolker til mamma;) (men det er sikkert bare nonsens babling)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Så koselige dere er : ) Jeg vet jo selvsagt at jenta mi ikke er unik bare pga dette, at det er stor forskjell på barn i den alderen og at det meste er innenfor normalen. Jeg satt bare og så på henne mens hun stullet med "babyen" sin i dag, og ble så stolt og glad.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Det er veldig normalt, men det er lov å være stolt!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 Tja, jenta mi har drevet på slik siden hun var 15 mndr. Da hs så dette på siste kontroll, sa hun at hun "leker som en toåring", så jeg vet ikke om den type omsorgslek er helt vanlig i den alderen. Språkmessig er det jo store variasjoner, men hun ligger nok litt i det tidlige skiktet.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #12 Skrevet 6. mars 2009 Min holdt også på sånn, tror det er veldig vanlig da. Men litt "myrsnipe" er selvfølgelig lov å være. Vi er stolte av ungene våre.... Bare bra det.
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 6. mars 2009 #13 Skrevet 6. mars 2009 vær stolt av datteren din og si det til alle!!! jeg er akkurat likedan, og jeg er mamma til en på 3.... blir fortsatt rørt, overrasket og imponert over hvor flink og stor gutten min er jeg!! Og kan ikke få fortalt det mange ganger nok til besteforeldre, tanter, onkler og guforeldre, vennepar og det er ikke måte på!!!! hehehe det er et ordtak som sier.. - det finnes bare et verdens vakreste barn og hver mor er så heldig å ha det! -
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #14 Skrevet 6. mars 2009 Jeg vil ikke tro at det er så normalt og vanlig som noen av de sikkert bitre damene her inne skal ha det til. De er sikkert bare misunnelige på at du har ei datter som er så flink for alderen! Vær stolt, og skryt av den skjønne datteren din du! Det gjør jeg også, selvom hun bare er fem uker gammel, hehe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #16 Skrevet 6. mars 2009 Tja, jeg vet egentlig ikke om det er normalt eller ei, jeg. Men, jenta vår gjorde også slik på den alderen, og snakket mye. Nå er hun 2 år og snakker i opp til 7-8 ords setninger.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #17 Skrevet 6. mars 2009 Veldig normalt. Min gjorde det også. Ingen bitterhet her i gården. Men jeg kjenner mange som gjør disse tingene. Men du har lov å være stolt. Det er vi alle.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #19 Skrevet 6. mars 2009 Hei Sønnen vår er 16mnd idag og han sier en del ord men ikke sammenhengende. Han forstår fransk og persisk men velger å prate på norsk. Far er Canadier fra Montreal så de snakker fransk og jeg er fra Iran. Han forstår både persisk og fransk men svarer tilbake på norsk til oss. De i barnehagen sa at han var tidlig på språk foren på hans alder så det virker som om jenta di også er det:) Kos deg masse med hun!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå