elodie Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 hei! Da er jeg tilbake etter at jeg mistet sept.08. Vi har bestemt oss for å prøve på ny kan noen hjelpe meg med noen sp.mål? Jeg har en syklus som har vært fra 24-28 dager (24 de siste 2gangene), når lønner det seg for oss å ha sex? Er det lurt å ha sex 5 dager på rad, eller ikke? Tenker at hvis man har sex hele fruktbarhetsperioden bør vel det være å "safe" litt??? Det er så mye forskjellig info. om når jeg har eggløsning, blir helt forvirret, jeg. I følge eggl.kalkulator (24 dagers syklus) har jeg e.l 07.mars, men det er jo bare 3 dager siden menst. var ferdig. Noen som har noen forslag på hva dere ville gjort? Er ikke så "inne" i det her...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 en liten pekepinne på når man har eggløsning er at man trekker fra 14 dager fra når man venter mens igjen. Feks, hvis du venter mensen 14.mars så har du EL ca 1.mars. Men så har det seg slik at vi kvinner er forskjellige. noen har EL 10 dager før mens, noen 11, noen 12 osv..... man kan også ha EL ca 8 dager før mens, men da må man oppsøke lege fordi egget får ikke tid til å feste seg. den lureste måten å finne dette ut på er å ta el tester eller ta temperaturen. da vet du når du har eggløsning. Når det gjelder det å ha sex så er det nok annenhverdag fordi sædcellene kan leve flere døgn inne i din kropp. For men som har normal sædkvalitet så er det ikke noe problem å ha sex hver dag, men man må ikke ha det.
Gjest mphs Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Sæd cellene kan overleve i opp til 5 dager, men vi hadde sex annen hver dag i hele perioden mellom mens begge ganger vi ville bli gravide.
elodie Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 tusen takk... da er det bare å hive seg i køya...hi hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå