slurp Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Skal til Sverige i helgen og har hørt at bleier er dyrere enn i Norge. Men hva med barnemat? Noen som vet?
lego Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg tror prisen på babymat er omtrent som her i Norge (er noen år siden sist jeg kjøpte babymat) men utvalget er mye bedre, og pga den vanvittige kursen som er nå, så er det nok noen kr å spare alikevel!
slurp Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 ok, takk. Da gidder jeg ikke å pakke det.
Chiquita Bananas Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Synes å huske at barnemat er litt billigere - husker at NAN var billigere. Men bleier er ikke billigere - tror jeg ja..... Men som ovenpå sa - det er større utvalg i barnemat.
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 jeg bor i fredrikstad og jeg kjøper aldri bleier i sweden.det er dyrere der. Mat er ca samme pris,men så er det kursen å da og da blir det billigere..nan er ikke billigere der for eskene i sweden er bare 500 og 600 gram i hver pakke...husker da Henrik var baby likte han grøten de hadde i sweden mye bedre.mye mere smak virka det som. Men husk å betale med visa!ikke bank axcept..Med visa er det banken som regner kurs..med banke axcept eller kontant er det butikken som velger kurs..Og bare nordby kjøpesenter tjente 70millioner på feil kurs i fjor;-)
Chiquita Bananas Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Hvordan gjør man det når man betaler med Visa ? Har hørt det før at det lønner seg, men jeg drar kortet og slår kode. Skal man da betale den svenske summen på Visa ?
lego Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Ja, du skal betale den svenske summen! Viktig å gi beskjed om at du skal betale med visa hvis de ikke spør deg. Du drar kortet og slår kode som vanlig (noen steder er det mulig du må signere) men det er to forskjellige betalingsterminaler, ihvertfall på svinesund området. en for visa og en for bank axcept.
*Timulia* Skrevet 6. mars 2009 #8 Skrevet 6. mars 2009 når de spør :"norske eller svenske", så sier du at du vil betale svenske på visa.... Var på Maxi mat på svinersund forrige fredag. Der kosta alle middagsglass (hvertfall de til 8 mnd, var de jeg var på "jakt" etter) 9,90! Og med kursen blir det jo superbillig!
FanteGuri Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Kan nok spare noen kroner pga av kursen ja, samt at det er mye større utvalg i Sverige. Kos deg på handletur da!
Chiquita Bananas Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 A ha - det må jeg huske neste gang. Det er på Svinesund vi shopper. Takk skal du ha )
Kvitrebekk Skrevet 6. mars 2009 #11 Skrevet 6. mars 2009 Glassene er litt rimeligere, men grøten er VELDIG mye billigere. Grøten som i Norge inneholder ca 8 porsjoner og koster ca 25-28 kr på Rema får du til 34.90 SEK og den inneholder 18 porsjoner! Foruten det synes jeg barneglassene smaker bedre i Sverige. Nå er det jo så bra kurs også så løp og kjøp når du første skal dit :-) De største butikkene på svenskesiden kjører som regel lik kurs som visa.
slurp Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. mars 2009 Ok, takker for all info. Da skal jeg ikke pakke noe mat i det hele tatt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå