endelig igjen Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Sover så utrolig dårlig. Har gjort det under hele svangerskapet,men nå er det blitt ekstra ille. Sover mange dager bare 5 timer avbrutt av 3-4 dobesøk. Det er blitt en ond sirkel,nesten vanskeligere å sove jo trøttere jeg er.Har bare 3 uker til fødsel og trenger sårt litt krefter. Finnes det noe jeg kan ta som ikke er skadelig for babyen? Noen gode råd?
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har ingen gode råd for å sove bedre, for jeg sover ikke noe særs mer enn det du gjør selv ;-) Men, kanskje det er en liten trøst at det er ganske normalt ? Måten jeg takler dette på, er å legge meg ned og hvile litt i løpet av ettermiddagen/kvelden. Det er sjelden jeg sovner, men bare det å slappe godt av hjelper jo. Ang om det er noe man kan ta, så ville jeg vel kontaktet lege eller jordmor og spurt ? Personlig ville jeg følt meg tryggere på et svar derfra ang akkurat slike ting, enn fra ukjente her på forumet ;-) Lykke til !
endelig igjen Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 Ja, det er nok ganske normalt. Selv om det er en dårlig trøst. Sikkert best å høre med jordmor eller lege ja. Takk skal du ha og lykke til til deg også ;-)
¤the@ Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Flere med søvnproblemer her ja.. Jeg har en sønn som våkner på nettene, og da får jeg problemer med å sove igjen. + hyppige dobesøk selvfølgelig. Varm kako skal hjelpe..:-) ikke d at jeg syns effekten er 100% Men du kan nok ikke ta noe medisiner heller. prøv å få litt søvn på dagen. :-)
entilimai Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Hadde de samme problemene som deg med nr 1. Sov bare dårligere og dårligere jo nærmere fødsel. Ca 1 uke før termin hadde jeg ikke sovet 1 sek på tre dager. Gikk til lege og fikk Tolvon på resept. Bivirkningene av disse pillene er at du blir ekstremt trøtt. Sov 8 timer sammenhengene i to netter. Riene kom tredje natten og jeg var helt opplagt og klar for fødsel.
AmandaM Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Varm melk med honning bruker jeg, så tilsetter jeg avogtil et kosttilskudd som heter Zenbev. Zenbev består av gresskarkjerneekstrakt,tror det ble kaldt natt og dag før. jeg har ringt leverandøren som er Soma Nordic as å spurt om jeg kunne bruke dette i svangerskapet. Både i melk og i gresskarkjerne er det vist en aminosyre som heter tryptofan, denne blir dannet til melantonin i kroppen (viss det er mørkt) som er sovehormonet våres. Det har funket for meg de gangen jeg har gjort det
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Tror bare du må slå deg til ro med at du ikke får sove så mye nå på slutten. Tenk bare på når du ligger der i senga og prøver å sove at det viktigste er å slappe av! Det er meininga man skal være mye våken på nettene før en fødsel slik at man er forberedt på hvordan tiden blir når babyen kommer ut. Min kar var våken annenhver time hele døgnet fra han ble født til han var 3 måneder, og det går kjempefint. Bare man er innstilt på at slik er det og at de to timene man får sove i strekk faktisk er alt man trenger nå. Man trenger ikke sove sammenhengende. Bare tips slik jeg føler det er viktig å tenke. Dersom man blir for fokusert på å sove nok og lenge så blir man psykisk sliten av det og. Jeg brukte nok alt for mye energi på å bekymre meg over at jeg sov for lite med førstemann.. Denne gangen vet jeg hvordan det er å ha en nyfødt baby. Vet du er sliten nå, men klarer du å tenke postivt og slappe av mer, ikke nødvendigvis sove så tror jeg alt blir mye bedre. Bare noen tips fra meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå