April07November09 Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 hei. jeg lurer på om det er noen som har vært på tidlig ultralyd i bergen på foreksempel volvat eller majorstuaklinikken? noen som har noen anbefalinger og komme med? hadde en SA i uke 10 sist jeg var gravid og er redd det skal gå galt igjen. lurer også på hvilke uke det er best med tidlig ultralyd? har ikke behov for å se så mye mer enn at barnet ligger riktig og at hjertet slår og det kan man vel se ganske tidlig?
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jah! Anbefaler Sentrumslegene og Dr Mortensen der. De holder til på togstasjonen og er fantastiske. Du blir fulgt opp på et personlig plan spesielt når du har mistet før, og han er kjempehyggelig. Jeg går der selv og alle jeg kjenner som har vært der er superfornøyd. Helt grei pris i forhold til de andre stedene, de ligger på det samme. Han jobber også på KK, så han vet hva han driver med Hvis du får deg time midt i uke 7, så skulle du kunne se hjerteaktivitet da. Han viser deg det tilogmed på storskjerm Men hør med den koselige kontordamen hans om når det er best med time.
April07November09 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 oki, takk for svar. kommer til å ringe ned der etterhvert=) er bare 4+3 men bekymrer meg allerede.. kommer til å bli ni lange måneder dette her. I uke 7 er det vel innvendig ultralyd? Er ikke det forferdelig ubehagelig? eller er det mer på linje med en vanlig gynekologisk undersøkelse? er vel verdt det uansett..
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Jeg teller dager jeg også. Jeg er litt over 7 uker nå, men har mistet 3 ganger før,så jeg kjenner følelsen din... Skummelt. Men, ja,det er innvendig ul,men det er faktisk ikke så ubehagelig som man skulle tro. Kan ikke sammenlignes med GU,for han fører bare UL-dingsen såvidt innenfor. Og er veldig forsiktig, så ingenting å grue seg til. Heller glede seg til å se nurk med bankende hjerte
April07November09 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 stakkes deg som har mistet så mange ganger, livet er ikke alltid rettferdig:( har du vært på ultralyd selv da?
Akasha79r Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Hei. jeg bor også i Bergen og ha vært hos Sentrumslegene før jeg ble gravid. Jeg husker ikke navnet på legen men husker det store skjermen. Jeg må si at min erfaring i den klinikken er ikke god. Jeg følte det var veldig ubehagelig, legen kommenterte hele tiden hvor godt det var å ha meg der, hvor fint klærne kleddet meg Jeg følte dette var veldig lite profesjønelt , alle disse kommentær om hvor fin jeg var osv. OG han ga meg time halv ti om kvelden og vi var helt alene der, ingen kontordame, ikke en sjel! Jeg vet ikke om dette er normalt men det føltes ikke noe behagelig i det hele tatt. Dessuten sa han at jeg hadde ikke eggeløsning og at det skulle ta ett år før hormonene mine var på plass etter p-piller. Jeg var gravid et par uker etter denne komentaren, så jeg stoler ikke på han lenger. Selvfølgelig alle opplever ting forkjellig, så det kan hende det var bare meg. Jeg vil gjerne høre om det finnes andre steder man kan ha UL og jeg vil gjerne ha en dame gynekolog denne gangen )
Meg og gutten min :) Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Innom fra 2. trimester. Eg var på ul på Volvat i uke 8 fordi eg trodde fosteret var dødt. Men der var det fullt liv, fikk med bilde og hun damen var kjempe flink å forklare hva hun såg. Sjekket også eggstokker,blære++ på meg for å se at alt var som det skulle. Var veldig fornøgd med de:)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. mars 2009 #8 Skrevet 7. mars 2009 Hei igjen. Takk,med meg går det fint... Jeg har vært på ul nå selv, der så vi et bankende hjerte og alt så bra ut. Heldigvis. Så so far so good. Kan jo ikke annet enn å håpe Ang legen på sentrumslegene, joda,- han er rar sånn,- veldig komplimenterende og overvennlig kanskje, men det setter jeg bare innunder koselig og rar Har bare hatt positive erfaringer der.Men har vært på volvat også. Fornøyd der også,men det var før sentrumslegene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå