Gå til innhold

kvalme og sykmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen etterpå, fordi jeg er så sinnsykt kvalm- hele døgnet, har få pauser hvor jeg ikke er kvalm. Brekker meg masse, men kaster ikke så mye opp, syns egentlig d er best å kaste opp for da letter det litt.

Jeg jobber 100% på sykehjem, og det er skikkelig tøft å være på jobb og fungere hjemme m barn og gubbe.

Men likevel syns jeg at det er så fælt å syte til legen om sykmelding, i tillegg så hadde han egentlig ikke tid til å ta meg inn i dag.

Har dere noen tips om hvordan legge det frem for legen uten å virke sytete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Når jeg var gravid med mitt andre barn, var jeg så dårlig at jeg kastet opp og var kvalm hele døgnet! det gjikk ikke ann å vere på jobb, for jeg gjor ikke annet enn å springe på toalettet og kaste opp.

Jeg sa det til legen min og han skrev ut sykmelding med en gang.

Skrevet

Takk for svar =) hvor lang sykmelding fikk du da?

Jeg er 8 uker på vei, hadde noen dager sykmelding i uke 6 også. Jeg vet at det kan ta noen uker før kvalmen gir seg, men når jeg ikke orker eller klarer å være på jobb så går det jo ikke. Håper legen skjønner det

Hvor langt er du på vei ?

Skrevet

Hei!

Jeg dro til legen av samme grunn på onsdagen som var; fungerte ikke i jobb... (8+5)Jeg forventet sykemelding i tre-fire dager, men fikk 2,5 uke! Fikk litt sjokk, det var helt uventet. Men litt deilig at legen tok ansvar når jeg selv kanskje har pushet meg litt for mye...

Så: ikke vær redd for å spørre om sykemelding, du får det sikkert lett!

:-)

Skrevet

Jeg er sykmeldt pga kvalme. Kampen om maten som jeg selv kaller det. Jeg har vært sykmeldt siden 17-18 feb. Først i tre dager, så ei uke med 50%. Tredje dagen med 50% måtte jeg gi opp.. og siden har jeg vært aktiv sykmeldt. Legen sykmeldte meg da frem til 15.mars. Har enda ikke vært på jobb.

Trenger ikke å syte. Bare fortell sannheten. Du sliter med kvalme. Legene er veldig forståelsesfulle og dette er ganske så vanlig. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...