partyoffive Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 Hvis barnet skal ha SFO 3x i uken istedenfor 5. Er det slik at det er spes. dager det er best og være der? Mtp. aktiviteter, samhorighet osv. har hort det er lett og 'falle utenfor' for de som ikke er i SFO i det hele tatt el de som da bare har 3x i uken i stedet for 5. Vil prove og gjore det best som mulig m/3 dager. Noen tips??? Vi har frist den 15. Mari, tenke, tenke, tenke.....
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Vi hadde 3 dg pr uke, men endret litt mnd for mnd, laget en plan til dem - siden vi begge jobber turnus. Men var som regel tirs, tors fred, eller ons, tors, fred Men vil anbefale å ha barna i sfo feks den dagen de har et varmt mat måltid hvis de tilbyr det i din sfo, samt fredager - da dette ofte er en kosedag, de får lov til å ha med egne leker, det er bursdagsfeiring osv..
jordbær mathilda Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Da vi hadde jentene tre dager på sfo valgte vi mandag,tirsdag og torsdag. Vi tenkte litt ut fra mat og aktiviteter.De hadde f.eks.fast turdag på torsdager,og det ville jentene være med på. Vi valgte bort fredag,da vi ofte reiste bort på fredager. Men hos oss var det veldig lett å bytte dag,hvis det var noe spes. som skulle skje en onsdag,fikk de komme da mot at de f.eks var hjemme mandagen...
dama Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 på sfo på den skolen jeg har barn legger de ofte arrangementer på fredager.. hør med dem selv da vel, kanskje de kan anbefale deg noen dager
partyoffive Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 Supert - takk for svar. man sparer jo 1000,- kr i mnd. på og ikke ha 5 dager i uken. Jeg er jo hjemme m/mini så jeg foler ikke jeg kan begrunne en extra utgift. Men, vil jo at hun skal 'sli inn' sosialt da. Skal sjekke m/skolen nag. måltider og turdager osv. Gode tips - takk!
partyoffive Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2009 Skal gjore det - takk! Sjekket akkurat skolen hjemmeside, men det var utilgjengelig for oyeblikket.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. mars 2009 #7 Skrevet 6. mars 2009 Nå varierer vel det fra sfo til sfo. Men her har de turdag på tirsdag, ute-kjøkken-fotball-sløyd dag (går på rundgang) på onsdag. Så skulle jeg valgt her ville jeg selvsagt valgt de dagene, og kanskje torsdag for da har de varm mat:-)
partyoffive Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. mars 2009 har de fleste skoler aktiviteter (tur, slyod osv.) på tirsdager og onsdager, og varm mat på torsdager??? Eller er dette forskjellig fra skole til skole? Skolen's hjemmeside har kun 'dags planen' listet, men ikke hva de gjor de forskjellige ukedagene. Clever! Får sende en e-post el ta en tlf.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. mars 2009 #9 Skrevet 6. mars 2009 Nei det tror jeg er forskjellig. Vi har i hvertfall en veldig bra sfo her.
partyoffive Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. mars 2009 Hmf! Kommer ikke fram på tlf. Vi tenker på Tirs., Ons., og Tors. Håper det blir tilstrekkelig 'sosialt sett'.
partyoffive Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2009 Flere som har erfaring m/3x i uken SFO ogsynes det var greit/ikke greit???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå