Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kun den aller første urinen man har når man står opp om morningen?

Jeg var oppe kl. 05 i dag for å tisse, også tisset jeg igjen da jeg stod opp kl. 06.30, og tok en G-test med denne urinen. Spørsmålet er altså, var denne urinen "god nok" når jeg tømt blære bare halvannen time tidligere? Jeg er 3 dager før IKM i dag, og testen ble for øvrig helt blendahvit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle nok brukt 05 urinene=) grunnen til at man skal teste med den første morgen urinene er at da har man spart på urin gjennom natten og den er mer konsentrert med tanke på hcg. når du testet med den litt senere urinene så vil det nok være alt for lite hcg(hvis du er gravid da) til at det slår ut på noen test,siden du tisset en halv time før! etter ikm så skal man kunne teste når som helst på døgenet,men såpass tidlig er det lite hcg i urin,så det må brukes dagens første for å få et mest mulig riktig svar! test igjen i morgen med den første urinen du har rett etter å ha stått opp! husk at noen produserer hcg senere enn andre så om testen ikke er positiv nå,så kan den bli det om noen dager! test med 2-3 dagers mellomrom om tr ikke dukker opp=) lykke til!

Skrevet

Man kan evt bruke urin som har vært i blæren i 4 t eller helst mer... det gjør samme "nytte" som morgenurin (man bør ikke drikke max da i forkant).

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...