hilrob Skrevet 6. mars 2009 #1 Skrevet 6. mars 2009 vet ikke hvor mye man skal legge i det her... men jeg spurte legen om det var noen kremer jeg kunne bruke for å forebygge strekk merker. ingenting som kan forhindre strekk merker helt, om man uansett har hud som gjør at man får det. men noe kunne man gjøre for å minske det litt. han sa smør på med masse av vanlig fuktighetskrem(av type med masse fuktighet/vannete),og skikkelig "kna" det inn i huden på magen og sidene.(en liten masasje) 1 gang om dagen. vet slett ikke om dette hjelper , men skader jo ikke å prøve. jeje=)
sweet dreaming Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har gjort dette i alle mine 3 svangerskap. Knadd huden "sår" og rød med olje , krem etc. Spenol og vanlig bodylotion. Har ikke fått ett strekkmerke. Det er jo en grunn til at røykere lettere får strekkmerker, de har dårligere blodsirkulasjon ut i huden. Når blodsirkulasjonen er dårlig blir elastisiteten i huden dårligere og når den blir utsatt for strekk så kommer merkene. Hvis men derimot holder blodsirkulasjonen igang ved å kna og masere oppnår man en godt sirkulert hud med større elastisitet og minsker sjansen for stygge merker. Tror det er ett fett hva slags krem man bruker siden den uansett ikke vil trenge ned i det hudlaget som merkene sitter i. Jeg har strekkmerker på hvar hofte fra puberteten , så jeg har ikke en typsik hud som ikke får strekkmerker så jeg antar det er min grundige masering og knaing som har hjulpet. I tilegg til ett ganske greit kosthold og mye vann ( viktig ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå