nicknavn Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Har behov for å få noen innspill på det å ha bekhterev og svangerskap. Hvordan hadde du det under svangerskapet og hvilken hjelp fikk du av lege/reumatalog, smertelindring, spesiell oppfølging etc? Noen spesielle hensyn under fødsel? Og ikke minst hvordan hadde du det etter fødsel? Trenger å få "snakket" med noen som har vært gjennom det, siden jeg tenker svært mye på få et barn til, men vet ikke om kroppen er helt med meg denne gangen og hvor mye hjelp jeg kan forvente. Skal snakke med reumatalogen om det, men det hadde vært greit å høre fra noen som har vært gjennom det. Første svangerskap var helt jæv..... men da hadde jeg ikke fått diagnosen, og det ble diagnostisert som bekkenløsning.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Jeg spurte akkurat min svigermor, som har 6 barn og bechterev og hun svarte kort og greit, trening, trening, trening og mer trening. Du bør trene så du er i GOD form og har det behagelig i ledd og muskler før du blir gravid og opprettholde så mye trening du kan gjennom svangerskapet.
Gjest Skrevet 6. mars 2009 #3 Skrevet 6. mars 2009 Hun la også til at du må påregne ekstra hjelp i dagene etter fødsel da det gjerne blir lite trening på slutten og det for hennes del har ført til at den første uka etter fødsel har hun vært sengeliggende og trengt hjelp til det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå