Gå til innhold

Er fryste grønnsaker sunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiser forskjellige grønnsaksblandinger fra frysedisken nesten daglig...Nå har jeg og mannen min en liten diskusjon gående ang. sunnhetsgraden av dette, kontra å koke ferske grønnsaker..

Noen som har peiling?

Sorry, hvis dumt spørsmål???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det skal være noe mindre sunt med frosne grønnsaker .... selv om jeg vel ikke akkurat har satt meg inn i dette spørsmålet.. :-)

Skrevet

Håper du har rett:)

Skrevet

Kari Jaqueson sier i sin bok "Hurra jeg er gravid" at vi bare skal bunkre inn ferdige grønnsaksblandinger fra frysedisken, fordi prosedyrene for håndtering og frysing av ferske, norske råvarer er så gode at stort sett alle næringsstoffene blir bevart. Så jeg kjøper frosne blandinger med god samvittighet:)

Skrevet

Kari Jaqueson har uttalt at det er sunnere fordi de er frosset ferske, de du kjøper i grønnsaksdisken er lagret i ukesvis slik at de taper seg.

Skrevet

bare pass på å damp dem. ikke kok dem i masse vann.. det er da næringa går ut.. skal bare ha bittegranne vann i bunnen å se at det damper i et halv minutt.

Skrevet

Takk for svar!! Nå ble jeg glad:)

Damper forøvrig alltid grønnsakene, så da er jo alt i skjønneste orden,he,he:)

Skrevet

Halle Barry går på en diett med frossengrønsaker =)

Og hun er flott :)

Skrevet

Oj...Ja hun er jo kjempe flott:) Ingen tvil om det!!

Skrevet

Uavhengig av om det er sunt eller ikke, det smaker jo dritt.. Såå mye bedre med ferske råvarer. Frosne grønnsaker minner om "gatekjøkkenrestauranter".

Skrevet

Da er det du som tilbereder grønnsakene feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...