Gå til innhold

så grusomt vondt i skambenet.. hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste dagene har jeg hatt så grusomt vondt. kjenner det mest når jeg står og går. innimellom verker det selv om jeg sitter/ligger. er det pga bekkenløsningen? eller andre ting. er ømt når jeg tar på det. hadde bekkenløsning i forrige svangerskap også. men da hadde jeg bare vondt på baksiden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det oxo slik da jeg var gravid sist og det var pga bekkenløsninga. Veldig smertefullt! Tips som funket på meg var å ligge på siden i senga og ha ei pute mellom beina og reise meg med samla føtter når jeg stod opp. Gikk også til fysiot og tok noen øvelser der som skulle forebygge til senere.Vær forsiktig meg husarbeid!! Lykke til

Skrevet

jeg gjør alt det. men det hjelper ikke. er noen uker siden jeg var hos fysioterapauten. er vel på tide å bestille ny time. he he.. jaja.. godt det bare er 4 uker igjen.

Skrevet

Da jeg hadde bl og gikk på krykker i forrige svangerskap,kjentes det ut som om noen hadde sparket meg med klogger i skrittet ja....Ikke godt. Håper det går fort over når poden er ute :)

Skrevet

bekkenløsning. Jeg har det samme, kommer og går litt, men sitter forann og gir meg nesten gangsperre innimellom.

Skrevet

Har akk samme problemet... Har nå lagt bilnøkkelen på hylla pga dette! Mens jeg kjører kan jeg BRÅTT få så syke vondt i skambeinet/bekkenet at jeg må slippe det som er av pedaler og rette kroppen helt ut. Må bare konsentrere meg om å holde bilen på veien... Det er jo livsfarlig for meg og alle andre i trafikken, så nå er det ikke noe kjøring før den lille er ute. Har 22 dager til termin, så det er jo ikke så lenge igjen, heldigvis.

Skrevet

huffda. her går det heldigvis greit så lenge jeg sitter. men å gå rundt er håpløst. kjennes ut som om skambeinet knekker i 2. har heldigvis bare et par småting igjen å kjøpe før babyen kommer. så jeg kan snart la være å traske i butikker

Skrevet

Ja er bekkenløsning her og... Har det på samme måte, grusomt vondt.. Eg har hatt det siden eg var 6 uker på vei og er nå 14+2 så det blir nåken lange mnd framover... Mannen stiller heldigvis masse opp og hjelper til med husarbeid.. Klarer ikkje så masse desverre

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Er det fremdeles sånn du sa om dagen, at det "knekker"? Altså, kjennes ut som om det knekker i skambeinet og du hører knirkelyder?

Det har jeg hatt også, og fikk tips av fysio. Ligg på ryggen med knærne opp og føttene i bakken (litt sånn fødestilling vettu, må sprike godt=) )

Begynn med knærne inntil hverandre, og sprik mer og mer så knærne tilslutt er langt ute på siden... (Herregud jeg suger på å forklare!)...

Altså: knærne i lufta, beina i bakken, begynn med knærne inntill hverandre og ta dem utover og opp igjen i rolig tempo. Gjør det 20 ganger eller så, pleier å poppe bekkenet tilbake på plass=)

Ellers husker jeg det ble verre på slutten med Anniken, når hun la seg langt ned osv...

Krykkene fungerer forresten utmerket=)

Skrevet

nei hører ikke knirkelyder. men det føles ut som om det holder på å knekke i 2. kjennes ut som om babyen ligger oppå det. er verst hvis jeg har ligget i ro en stund. eller når jeg går. tror babyen ligger langt nede ja. kjenner det godt i skambeinet og hele underlivet når hun beveger på hodet. godt at det funket med krykkene :)

Skrevet

Jeg fikk utrolig vondt i skambenet da hodet festet seg, klarte nesten ikke bevege meg pga smerte :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...