Hopie ღ Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Altså .. jeg bare lurer litt .. Hvor lenge er det vits i å teste?? Er på 20. dag i syklusen nå, og fremdeles ikke el .. Begynte å teste tidlig også, dag 6, ettersom jeg har hatt mistanke om jeg ikke her el regelmessig eller hver gang. Men nå gidder jeg snart ikke teste lenger! Eller bør jeg? Regner ikke med å få mensen igjen før slutten av uke 12.. Kan fortsatt få el! Eller??
snuffe Skrevet 6. mars 2009 #2 Skrevet 6. mars 2009 Man kan vel teoretisk sett få eggløsning når som helst i syklus, men dersom det er mindre enn ti dager mellom eggløsning og neste mens vil man oftest streve med å bli gravid. Såkalt lutealfasesvikt. Det forekommer forresten at eggløsningstester ikke slår ut. Jeg får sjelden helt positive tester, men har regelmessig eggløsning (sjekket hos gynekolog).
Hopie ღ Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2009 Ikke EL i dag heller .. Shute: Kanskje det hadde vært en idé å sjekke hos gynekolog? Hvor lenge må jeg "gå å vente" før gynekolog vil sjekke? Takk for svar :-)
snuffe Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Jeg vet ikke. Jeg er gift med en annen kvinne, så fastlegen henviste meg til gynekolog med en gang jeg ytret ønske om det - vi har jo en litt annen prosess for å lage barn. Hvor lenge de venter med dere som prøver på naturmetoden vet jeg ikke, men vil tro det kommer an på fastlegen din. En del blodprøver for å sjekke at du har normal hormonstatus kan du få tatt hos fastlegen, bare å spørre. Men for å se rent fysisk at du har voksende follikler (eggposer) og at disse slipper taket i en eggløsning må du til gynekolog. Er ofte 2-3 måneder ventetid på første gynekologtime når man får en henvisning, så hadde bedt fastlegen om å henvise nå. Ellers kan man selvsagt gå til privatpraktiserende gynekolog, men det koster gjerne rundt tusenlappen per konsultasjon.
Hopie ღ Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2009 Hmm.. nei, det blir vel ikke helt samme fremgangsmåte for å få det til da nei .. hehe Heldigvis er det aldri lang ventetid hos gynekologen jeg går hos, er så heldig at det er fire stk i en liten by! Tenker jeg skal ta kontakt med fastlegen i alle fall og få sjekket hormonstatusen, god idé! :-) Takk igjen for svar!
snuffe Skrevet 6. mars 2009 #6 Skrevet 6. mars 2009 Om du allerede har en fast gynekolog behøver du sikkert ingen henvisning, men kan ringe direkte dit og bestille time. Lykke til! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå