Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var veldig plaget med sabla vonde etterier de to første døgnene etter fødsel. Men så gikk de over. I går kveld (fire dager etter fødsel) fikk jeg plutselig så infernalskt vondt i magen. Det kjentes ut som om jeg skulle føde på ny, klarte ikke annet enn å ligge på gulvet å vri meg. var så ille at mannen min var i ferd med å ringe 113, da det plutselig forsvant, like raskt som det kom (varte ca. en halvtime) Ikke merket noe siden, før i kveld, da det satte inn på nytt, like vondt og varte like lenge som i går. Helt fint etterpå. Det kjennes ut som en rie (type rie man har på slutten) MEN, smerten sitter bare på høyre side av magen, og stråler nedover på høyre side av underlivet og bak i ryggen.

Noen som har vært bort i lignende? Vil tro det ihvertfall er fødselsrelatert og ikke noe annet, men har ikke hørt om lignende fenomen, så jeg vet ikke helt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje verdt å nevne at jeg opplevde noe lignende etter første fødsel. Da tre dager etter fødsel. Da ringte mannen 113, jeg ble sendt til sykehuset i ambulanse og det viste seg at det var rester av morkaka.

Men siden dette skjedde sist, så ble både jeg og morkaka sjekka så nøye denne gangen, at det skal godt gjøres at det er det. (ville vel også være merkelig om det var det i og med at det gav seg i går kveld, for så å komme tilbake i kveld igjen)

Skrevet

Man får ofte sterkere etterrier med nr 2 enn førstemann. Kom det i forbindelse med ammingen? Dersom det gjorde det er det nok mer sannsynlig at det faktisk er etterrier fremfor morkakerester. Jeg hadde nok uansett reist opp på sykehuset, better safe than sorry....

Skrevet

Ja og morkaken var desverre ikke kommet ut hel og det låg rester igjen.Opplevd det to ganger, etter fødsel nr 1 og 3.

Skrevet

første jeg tenkte på var rester av morkaken, kan jo godt hende det er rester der selvom de sjekket deg nøye for det..

Men ja, skriver under på at etter riene etter fødsel nr to er VOOONDE som de siste riene i fødselen... huff, stakkars deg. Jeg hadde nok ringt føden å snakket med de, når det er så ille som du beskriver

Skrevet

Etterrier blir verre og verre for hver gang, men det kommer som oftest når en ammer.Morkaka mi ble sjekke (trodde jeg) med nr 3, men der låg rester ja...Dette var den tyske jm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...