Gå til innhold

Merkelige "drømmeanfall" midt på dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som veit kva dette kan vere?

Har i perioder hatt kortvarige "anfall", der eg nesten trer inn i ein drømmetilstand midt i kvardagen. Forstår ikkje heilt kva folk sei til meg, husker det heller ikkje etterpå. Blir litt kvalm. Det merkeligaste er at dei dagane dette har skjedd, smaker alt litt spesielt. Vatn får nesten litt metallsmak, det kjennes også litt anleis på fingrane. Rart! Varer ikkje lenge, og har (så langt) ikkje fått konsekvenser. Men syns jo det er litt ubehagelig. Lurer sjølv på om det kan komme av lengre perioder med lite søvn, men veit jo ikkje. Er heilt frisk. Nokon som har tips om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Har du noen form for angst`? Jeg vet at dersom man har angstanfall så kan man føle seg fremmedgjort, som en utenfor kroppen opplevelse. Det med metallsmaken vet jeg ikke noe om..

Skrevet

Kan det være narkolepsi (tror det er det det heter)

Jeg har en kompis som plages med dette fordi han sover dårlig om natten på grunn av snorking og søvnapne. Han kan falle bort slik som du beskriver..

Men du burde uansett ta kontakt med legen din for å få dette utredet!

Skrevet

Nei, har ingen historie på psykiske lidelsar. Er ikkje forbunde med noko panikkfølelse heller. Meir ein "parallell virkeligheit". Men tusen takk for svar!

Skrevet

Må sjekke litt rundt det, tusen takk. Kanskje høyre med legen og....

Skrevet

Føling (diabetes)

Eplepsi

Hjernesvulst

Psykose

Kanskje lurt å ta en tur til legen?

Skrevet

Dette høres ut som angstanfall ja, jeg har opplevd det du beskriver selv. Metallsmak husker jeg ikke å ha kjent, men man kan bli litt "rar" i kroppsdelene, eks fingrene, hender, beina.

Man "suges" inn i en merkelig tilstand, ser alt "utenfra", litt tåkete. Det er ikke det samme som panikkangstanfall, DET har jeg også hatt, men det oppleves mye værre. (pustebesvær, kaldsvette, svimmelhet etc)

Men det kan jo være mye annet rart også, bestill time hos legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...