Gå til innhold

Da takker jeg for meg...Fødselshistorie....:

Anbefalte innlegg

Skrevet

9 dager før termin kom den lille jenten vår.(førstegangs)

Slimproppen gikk litt på tirsdag og litt på onsdag,torsdag morgen kl 7 gikk vannet,kjente et poff og da jeg reiste meg fylte trusa seg med vann....men ingen rier enda.Ringte kk og de sa at jeg skulle vente på riene og hvis ikke de kom, komme inn på kvelden.30 min senere begynte riene,hadde ujevne rier en liten time før de satte inn for fullt,da kom de vært 3-6 min og varte nærmere ett min,nå var de så vonde at jeg ikke klarte å stå når de kom,heiv meg på sengen....Fikk forloveden min hjem fra jobb og han pakket siste rest og fikk på meg noen klær så kjørte vi....bilturen var fæl og føltes lang(20 min)...vi ankom kk ca kl 10 og da ble jeg lagt til registrering(el hva det heter) og vannet gikk og gikk når riene kom, så jeg var helt gjennomvåt!

Nå ba jeg om epidural fordi det var ganske intenst.....Ja vi får sjekke åpningen først så får vi se, sa de.....Hmm 7-8 cm åpning og ingen kant!! Da blir det nok ingen epidural for her kommer babyen snart,herregud sa jeg, får jeg ingeting da... Så ble jeg trillet inn på en fødestue og fikk på meg skjorte og nettingtruse og sto å holdt meg fast i en sånn prekestol?...i ca 40 min kanskje.På slutten begynt jeg å trykke og da fikk de meg over i en fødeseng..hadde pressrier i ca 50 min før den lille jenten var ute:) Riene dabbet litt av når jeg la meg i sengen så måtte skifte litt stilling og sånn underveis.Men er veldig glad for at det gikk så kjapt, fra vannet gikk til hun var ute tok det 5 timer og 11 min!! Måtte sy en del,men ikke noen dype rift.

Fikk beskjed om å komme tidligere neste gang:) Nå er hun blitt 1 uke gammel og vi koser oss hjemme.

Så da takker jeg for meg for denne gang:)

Lykke til til alle som går å venter......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! Hørtes ut som en grei og rask fødsel da.... Tror jeg bestiller en sånn en jeg også. Og gjerne 9 dager før termin :)

Skrevet

He he,ja jeg unner alle å få en sånn:) var vist ikke så vanlig for førstegangs å få det sånn:)

Glemte helt å si at lille jenten var 3010 g og 49 cm.

Skrevet

Gratulerer masse med jenta! :)

Skrevet

Gratulerer! Godt å høre om sånne raske, problemfrie fødsler. Lykke til videre med jenten :)

Skrevet

Sier gjerne ja takk til en sånn fødsel som førstegangsfødene!:;)

Gratulerer så masse med det lille nurket!;)

Skrevet

Så hyggelig historie :) Gratulerer så masse med den lille jenta:)

Skrevet

GRATULERER!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...