trøndermamman87 Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 skal til frisøren i morgen og tenkte å stripe håret. bør en holde seg unna farging av håret i svagerskapet?
Mammaioktober Skrevet 5. mars 2009 #2 Skrevet 5. mars 2009 Det går helt fint å farge håret, ikke bekymre det Hilsen en som jobber i frisørsalong.
♥Axinija♥ Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Roxybee; Vet du om Garnier Nutrisse er trygt å bruke da?? Har lyst til å farge håret, men akkurat nå har jeg ikke råd til å gjøre det hos frisøren....
Endelig! :-) Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Det ER trygt å farge håret sitt... grunnen til at de anbefaler å gjøre det hos en frisør er at hormonene dine kan forstyrre alt slik at fargen ikke blir slik den skulle vært.... skal du farge håret hjemme derimot anbefaler de å farge håret i et åpent og luftet rom..la døren stå oppe til badet om du er der..
sjokobaby Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Dere, det anbefales å vente til etter første trimester med å farge håret (pasienthåndboka.no, "gravid, diverse råd"). Kjemiske stoffer kan komme inn i blodbanen fra hårbunnen. Dette er nok omstridt... Jeg snakka med en lege før jeg hadde tenkt til å gjennomgå avfarging og farging og ble rådet til å vente til senere i svangerskapet. Jeg bekymrer meg lett, og sikkert mange ganger uten grunn, men valgte å ikke gjøre det. Da unngår man å være bekymret!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå