Gå til innhold

fremfall - bakre skjedevegg (rectocele)/noen med erfaringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snart ni måneder siden fødsel - jeg ammer fortsatt mye. er det noen som har opplevd spontan bedring av tilstanden.

Det er så tøft. Jeg har alltid vært fysisk aktiv. holdt på med ridning og trening - føler meg veldig begrenset. Det seksuelle orker jeg ikke lenger å forholde meg til. Jeg føler meg så ekkel og lite attraktiv. Er det andre som sliter? eller har positive erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter også. Tør så vidt å røre meg fordi jeg er redd det skal bli værre. Og jeg som hadde gledet meg til å trene igjen etter fødsel... :(

hva plager har du? hvordan ble dette oppdaget?

Skrevet

Etter å ha lett febrilt rundt på nettet etter NOEN som har blitt bedre, taklet det, eller lignende, så har jeg følgende teori:

De som blir bedre bruker ikke tiden sin i slike forum. De som blir bedre fortsetter med andre ting i livet. Jeg har ingen problemer med bekkenløsning lenger. Men skriver heller ikke om det i forum for bekkenløsning.

Vi må huske at det kan opereres. At dette er en veldig vanlig rutineoperasjon med få komplikasjoner. Det kan man gjøre et år etter fødselen. (Som vil si at du kan starte prosessen om 3 månder). Så er vi kanskje litt mindre aktive dette året, men det er et år i et langt liv.

Det viktige er å ikke fokusere så mye på det. Selv om det er en kjempejobb og utrolig vanskelig!! (Men man blir jo ikke bedre av å deppe. Jeg har grått mye jeg også, men jammenmeg blir det ikke bedre av det).

Jeg synes det går bedre når jeg har på veldig stramme bukser som liksom dytter underlivet på plass. Kanskje det kan fungere for dere også?

Også må vi ikke bli helt satt ut pga tabu-faktoren. Hadde dette skjedd i munnhulen ville vi ikke reagert slik.

Og ved sex ligger man jo ofte på ryggen og da faller fremfallet litt mer på plass. Tipper mennene deres ikke synes det er så stort problem som dere selv. De har sikkert en ballesten som henger litt mer ned enn den andre. Og hvem har sagt at det er så fint?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...