Gjest ~Gravida~ Uke 12 Skrevet 5. mars 2009 #1 Skrevet 5. mars 2009 Endelig kan jeg hoppe over til 2.trimester. =) Så deilig å få se den lille på ul i dag,målte nakkefolden og hjertet. Sjekket masse,alt så helt fint ut. Legen fikk ikke til å se nyrene,så jeg skal tilbake på en oppfølgings ul om 12 dager. Tok blodprøven,så i morgen får jeg svar på hvor stor sjansen for trisomi er. Legen mente at det var svært liten sjans for noe galt,siden ul var så bra. =)
*toppris* Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 du vet jeg krysser alt for deg snuppa!!! gleder meg til å høre fra deg i morgen;) *tvitvi*
mai^prinsessa Skrevet 6. mars 2009 #4 Skrevet 6. mars 2009 Trisomi er en genetisk mutasjon som gir ett ekstra kromosom til det normale kromosomparet. Dette ekstra arvematerialet er opphav til varierende grad av fysisk og psykisk funksjonshemming. Hvis ett ekstra kromosom er knyttet til kromosompar 21, gir dette altså tre versjoner av dette kromosomet, derav navnet Trisomi 21, også kjent som Downs syndrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå